Blogs
Home/business/Tu kierowcy zapaca wiecej. Kolejne miasto podnosi opaty w strefie parkowania

business

Tu kierowcy zapaca wiecej. Kolejne miasto podnosi opaty w strefie parkowania

Od nowego roku opaty w strefie patnego parkowania w Lublinie wzrosna o 10 proc. uchwae w tej sprawie podjeli radni. Za godzine parkowania w scisym centrum kierowcy zapaca 5 z czyli o 50 gr wiecej niz obecnie.

November 24, 2024 | business

Od nowego roku opłaty w strefie płatnego parkowania w Lublinie wzrosną o 10 proc. – uchwałę w tej sprawie podjęli radni. Za godzinę parkowania w ścisłym centrum kierowcy zapłacą 5 zł, czyli o 50 gr więcej niż obecnie. fot. Fotokon / / Shutterstock O podniesienie opłat w strefie płatnego parkowania (SPP) o średnio 10 proc. wnioskował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie (ZDiTM). Uchwałę w tej sprawie przyjęli radni miejscy. Z uchwały wynika, że od stycznia 2025 r. jednorazowa opłata za godzinę postoju w podstrefie A będzie wynosiła 5 zł (teraz 4,5 zł), za drugą godzinę – 6 zł, za trzecią – 7 zł. W podstrefie B kierowcy zapłacą odpowiednio: 3,10; 3,70; 4,30 zł, a w podstrefie C: 2,60; 3,00; 3,50 zł. Za pierwszą godzinę parkowania płata wzrośnie - w zależności od strefy - od 30 do 50 groszy. Z kolei opłata za abonament miesięczny zwiększy się od 20 do 50 zł – podała miejska spółka. ZDiTM wyjaśnił, że zmiana cennika pozwoli m.in. na podniesienie wydatków związanych z utrzymaniem i rozwojem strefy oraz na poprawę standardów z jej korzystania. Spółce zależy – jak podano - na zwiększeniu rotacji samochodów parkujących w SPP. Z badań wynika, że w związku z dużą liczbą urzędów i instytucji w strefie zwiększyła się liczba użytkowników samochodów. Za przyjęciem uchwały było 17 osób z klubu prezydenta Krzysztofa Żuka, przeciw opowiedziało się 11 radnych PiS. Dwie osoby wstrzymały się od głosu. Radny PiS Tomasz Pitucha podczas sesji stwierdził, że działania miasta są nielogiczne, niespójne, a zaproponowana stawka jest za wysoka. "Z jednej strony zmniejszamy ilości miejsc parkingowych, z drugiej podnosimy ceny" – powiedział. Radny PiS Bartłomiej Bałaban poprosił prezydenta o zwrócenie szczególnej uwagi na samochody, które blokują chodniki, i zaapelował o tworzenie parkingów podziemnych. Według zastępcy prezydenta Tomasza Fulary wzrost opłat spowoduje większą rotację samochodów parkujących w centrum i w newralgicznych miejscach miasta. Do końca pierwszego kwartału 2025 r. - zapowiedział - ma zostać wykonany model, który będzie precyzyjnie symulował ruch w mieście. Strefa płatnego parkowania w Lublinie obejmuje ponad 2,7 tys. miejsc postojowych, a uiszczenie opłaty możliwe jest w 175 parkomatach. Wpływy za ub.r. wyniosły ponad 13,1 mln zł. W pierwszym półroczu br. było to blisko 7 mln zł.(PAP) pin/ gab/ wus/ Źródło: PAP

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS