Home/business/Text sparzy sie na AI

business

Text sparzy sie na AI

Integracja sztucznej inteligencji nie posza po mysli spoki co przyczynio sie do utraty od czerwca ponad tysiaca klientow. Kurs akcji pogebi przecene.

October 03, 2024 | business

Nawet o 12 proc. rosły akcje spółki technologicznej Text na sesji 3 lipca po publikacji wyników za I kwartał roku obrotowego i zasygnalizowaniu, że firma zaczyna zarabiać na wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) . Minęły trzy miesiące i sytuacja zmieniła się o 180 stopni. W czwartek, 3 października, cena akcji spółki zanurkowała o prawie 12 proc., a w ciągu roku obniżyła się już o ponad 50 proc. Przyczyną były dane za II kwartał, w szczególności ubytek od czerwca 1,1 tys. klientów flagowego rozwiązania LiveChat. Na koniec września było ich 36,4 tys. - Sezonowo okres wakacyjny jest zwykle najtrudniejszym kwartałem. Jednym z powodów odejścia klientów jest nasza próba optymalizacji sprzedaży i ograniczenie możliwości nadużywania naszych produktów. Drugim, bardziej bolesnym powodem jest liczba zmian wprowadzonych w trakcie onboardingu, które zaszkodziły nam w pozyskaniu nowych klientów. Po prostu nie zadziałały – tłumaczy Marcin Droba, odpowiadający w spółce za kontakty z inwestorami. - Głównie byli to klienci mniejsi. Posiadanie ich wiązało się z problemami w poborze płatności w następnych okresach. W dużym stopniu są to klienci azjatyccy, którzy są dość specyficzni. Docelowo wolimy zostać z klientami, którzy są więksi i od razu zakładają dłuższą współpracę z nami – dodaje Łucja Kaseja, menadżer ds. relacji inwestorskich. Najważniejszą zmianą wprowadzoną przez spółkę w okresie wakacyjnym było debiut nowego pakietu funkcjonalności One AI+, polegający na dodaniu opcji asystenta AI do konfiguracji LiveChata i Chatbota. Początkowo rozwiązanie przynosiło spółce zyski , ale pakiet nie przyniósł zamierzonych efektów. Między czerwcem a lipcem spółka straciła prawie 600 klientów. - Dostaliśmy pozytywne opinie za wykorzystanie sztucznej inteligencji w usłudze LiveChat, ale okazało się, że ta technologia nie wzbudza jeszcze zaufania – nie jest to pierwsza rzecz do której klienci chcą się zwracać o pomoc ani nie jest to usługa, która by zachęciła do zostania z nami na dłużej – mówi Marcin Droba. W II kwartale 2024 r. liczba otrzymanych płatności wzrosła o prawie 15 proc. r/r do 22,8 mln USD. Wskaźnik MRR (Monthly Recurring Revenue) wyniósł 7,04 mln USD, czyli o 8,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, ale jednocześnie o 0,4 proc. mniej niż na koniec czerwca. ARPL (średni miesięczny przychód na jedną licencję) wyniósł 173,9 USD w porównaniu do 156,7 USD przed rokiem. - Spadek klientów bezpośrednio przyczynił się do spadku kursu firmy i uważam, że obawy inwestorów są uzasadnione. Firma powinna teraz skupiać się bardziej na poszerzaniu bazy klientów dzięki integracji rozwiązań związanych ze sztuczną inteligencją, a nie na zwiększaniu ARPU poprzez zmiany w taryfach - mówi Piotr Raciborski, analityk Wood&Co.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS