Home/business/Tauron skontrolowa mikroinstalacje klientow. "Wiele nieprawidowosci"

business

Tauron skontrolowa mikroinstalacje klientow. "Wiele nieprawidowosci"

Spoka Tauron Dystrybucja zakonczya tegoroczne kontrole mikroinstalacji i magazynow energii przyaczonych do swojej sieci. W ponad 14 tys. kontroli wykazano wiele nieprawidowosci po stronie klientow wynika z informacji Taurona.

October 24, 2024 | business

. Wysłano blisko 8 tys. takich pism, wzywających klientów do poprawy parametrów. 73 proc. klientów odpowiedziało na wezwania, dzięki czemu uniknęli oni wizyt kontrolerów. W drugim etapie (średnio przekroczenia wyliczono na 19 szt. paneli fotowoltaicznych), ponad 420 przypadków przekroczenia napięcia, 52 przypadki rozplombowanego układu pomiarowo-rozliczeniowego oraz 455 przypadków niezgodnych z przepisami zabezpieczeń przedlicznikowych. Tauron skontrolował mikroinstalacje klientów. "Wiele nieprawidłowości" Kontrolerzy do inspekcji wykorzystywali drony, aby usprawniać proces kontroli i pozyskiwania dokumentacji fotograficznej. Po raz pierwszy w ramach kontroli u losowo wybranych klientów sprawdzano też w tym roku magazyny energii. 40 miało inną moc niż zgłoszona spółce, a cztery wyprowadzały napięcie na sieć podczas symulacji zaniku napięcia w sieci. Jak przekazała rzeczniczka Tauronu Dystrybucji Renata Szczepaniak, . To pod tym kątem prowadzono symulacje zaniku napięcia w sieci, w których magazyny nie powinny wyprowadzać napięcia na sieć. Szczepaniak przyznała, że skrajnym przykładem nieprawidłowości, wpływających na pracę sieci dystrybucyjnej, było . Spółka zwraca uwagę, że działania niezgodne z prawem są niebezpieczne: destabilizują pracę sieci i stwarzają zagrożenie dla mikroinstalacji pracujących w okolicy, a także urządzeń pozostałych osób zasilanych z danego obwodu. "Zmiany w układzie pomiarowo-rozliczeniowym mogą powodować zwarcia, pożary, a nawet utratę zdrowia lub życia. Niestety . Działania klientów są zatem nie tylko niezgodne z prawem, ale także niebezpieczne dla nich samych. Dlatego też będziemy kontynuować działania uświadamiające naszym klientom konsekwencje takiego postępowania" – zadeklarowała Szczepaniak.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS