Home/business/Popyt na produkty tych firm moze wzrosnac wskutek powodzi

business

Popyt na produkty tych firm moze wzrosnac wskutek powodzi

Jakkolwiek brutalnie to zabrzmi ale dramatyczne wydarzenia takie jak powodz bedaca tragedia dla wielu ludzi stwarza takze okazje biznesowe. Dwie spoki giedowe zostay zapytane o wpyw wielkiej wody na ich wyniki.

September 19, 2024 | business

Życie jednak toczy się dalej i niektóre branże mogą zanotować wzmożony popyt na swoje usługi czy produkty w ramach . Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro, został zapytany w wywiadzie dla PAP o wpływ powodzi na popyt konsumpcyjny w naszym kraju. — Czy powódź spowoduje większy popyt konsumpcyjny w Polsce, to jest bardziej pytanie do makroekonomistów niż do nas. Allegro jest miejscem, gdzie konsument może znaleźć praktycznie wszystko. Mamy produkty, które są przydatne w tej trudnej sytuacji, takie jak agregaty prądotwórcze, czy osuszacze budowlane — odparł, przyznając, że jego , kurs rano spadał o 9 proc. do najniższego poziomu od początku sierpnia. Prawdopodobnie inwestorzy rozczarowani są wskazówkami zarządu co do tego, w jakim tempie będzie rósł biznes w kolejnych miesiącach. O o wpływ powodzi na zwiększenie popytu na produkty firmy zostali zapytani także przedstawiciele , czyli producenta m.in. farb, lakierów i szpachli. Wydawałoby się, że zapotrzebowanie na takie produkty wzrośnie, biorąc pod uwagę konieczność odbudowy i remontów nieruchomości dotkniętych powodzią. W osobnej nocie ekonomiści PKO BP przewidują wzrost cen usług budowlanych i możliwy ponowną zwyżkę cen materiałów budowlanych, gdy ruszy odbudowa po powodzi z września. . — Taka sytuacja spowoduje, że zużycie będzie większe, ale nie mamy szacunków jakie, pewnie będzie jakiś pozytywny impuls — powiedział Witold Waśko, wiceprezes i dyrektor ds. ekonomicznych . — Obecnie przyglądamy się sytuacji, ale trudno przewidywać jednoznacznie jak to wpłynie na popyt, bo jest bardzo wiele czynników go kształtujących — dodała Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes Śnieżki. Wskazała, że , co ma wpływ na spadki wyników grupy i mimo, że poprawiają się perspektywy inflacyjne czy wzrostu gospodarczego w Polsce, ocenia, że utrzymanie w 2024 roku ubiegłorocznych wolumenów sprzedaży na rynku farb czy przychodów będzie wyzwaniem. Witold Waśko zapewnił też, że zakłady Śnieżki nie ucierpiały w związku z powodzią. — Nasze zakłady nie ucierpiały, bo nasze położenie geograficzne jest takie, że nie są to tereny zalewowe. Również na Węgrzech czy na Ukrainie zakłady są ulokowane w bezpiecznych rejonach — podkreślił. Rezultaty w II kwartale okazały się niższe od prognoz, biorąc pod uwagę główne linie rachunku wyników. Przychody spadły rok do roku o 1 proc., do 230 mln zł, wobec średniej prognoz prawie 240 mln zł. EBITDA zmniejszyła się o 4 proc., do 41 mln zł, oczekiwano nieco ponad 47 mln zł. Zysk netto skurczył się o 9 proc., do 20,1 mln zł (średnia prognoz zakładała 26 mln zł).

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS