Home/business/Polscy producenci zywnosci chca podbic japonski rynek. To hit eksportu

business

Polscy producenci zywnosci chca podbic japonski rynek. To hit eksportu

W czwartek w odzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej SSE odbyo sie spotkanie w ktorym uczestniczyli m.in. przedsiebiorcy z odzkiego i Mazowsza oraz japonska misja handlowa. Wiceminister rolnictwa Adam Nowak podkresli ze choc Kraj Kwitnacej Wisni nie jest oczywistym kierunkiem eksportu polskich produktow to trzeba korzystac z tego ze produkowana w naszym kraju zywnosc ma dobra renome. W 2023 r. z Polski na japonski rynek trafiay przede wszystkim takie produkty jak mrozone mieso woowe czy drob.

September 27, 2024 | business

Szef ŁSSE Tomasz Sadzyński liczy na . Podczas czwartkowego spotkania przekazał, że choć współpraca z dopiero się rozwija, to ubiegłoroczny eksport miał wartość niemal . Wiceminister rolnictwa Adam Nowak podkreśla, że region ten ma bogatą ofertę w branży przetwórczej. "Dopiero rozwijamy współpracę z japońskimi importerami, ale w 2023 r. miał wartość blisko 87 mln euro. Eksportowaliśmy głównie mrożone . To pokazuje kierunki rozwoju dla tej współpracy" - powiedział w czwartek szef Rady Nadzorczej ŁSSE Marcin Majewski podczas spotkania z . Wiceminister rolnictwa Adam Nowak podkreślił, że i warto szukać dla lokalnych producentów kontraktów także na dalekich rynkach. Jak mówił, chociaż (większość na rynki unijne, najwięcej do Niemiec), to rozwój kontaktów gospodarczych ze Wschodem jest pożądany. "Musimy dywersyfikować nasz portfel i starać się utrzymywać . Jesteśmy importerem elektroniki i zaawansowanych technologii z Japonii, a w ramach równowagi proponujemy to, co jest naszą silną stroną, polska żywność ma renomę. Mało kto wie, że z produkcji zwierzęcej polskim " - powiedział wiceminister. Prezes łódzkiej SSE podkreślił, że liczy na , bo Strefa inwestuje w nie od wielu lat, jest w dobrych relacjach z przedsiębiorcami japońskimi i te kontakty zaczynają przynosić efekty. Przedsiębiorcy z Łódzkiego i Mazowsza, w sumie ok. 100 firm, w kontaktach z przedstawicielami dziesięciu dużych sieci spożywczych z Japonii w ŁSEE . Byli to głównie , niewielkie firmy zajmujące się , także suszonych wędlin czy mrożonek. Spotkanie polsko-japońskie w Łodzi - drugie w ciągu tygodnia - ma szczególną wagę, bo - jak podkreślają pracownicy Strefy, obsługujący ten kierunek biznesu, , nastawiony na jakość i zaufanie. "Od pierwszych kontaktów, jak obecnie w Łodzi, do zawarcia umów gospodarczych często mijają miesiące, . Jeśli jednak już dojdzie do podpisania kontraktu, " - wskazują przedstawiciele SSE. "Przepisy są trudne, , ale warto, bo PKB na Polaka to ok. 17 tys. dol., a w Japonii jest to prawie czterokrotnie więcej. , nieskażonych, a my przedstawiliśmy im oferty lokalnych przedsiębiorców z Łódzkiego i z Mazowsza" - powiedział Daniel Łuszczyn z ŁSSE. Przed tygodniem związek pracodawców japońskich swoje walne zgromadzenie zorganizował w Łodzi, teraz do miasta przyjechali importerzy japońskich firm branży spożywczej. W październiku z kolei ofensywę gospodarczą w Kraju Kwitnącej Wiśni kontynuować będą władze regionu. pojadą szef ŁSSE, prezydent Łodzi i marszałek województwa łódzkiego. W przyszłym roku Łódzkie przez tydzień będzie promować się na EXPO w Osace.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS