Blogs
Home/business/Pacia za wode 100 z. Nagle dostaa rachunek na wiele tysiecy

business

Pacia za wode 100 z. Nagle dostaa rachunek na wiele tysiecy

Pani Karolina pacia za wode w poprzednich okresach rozliczeniowych okoo 100 z. Nagle dostaa fakture na ponad 63 tys. z. O sprawie poinformowaa redakcje biznesowa tvn24.pl. Zarzadca budynku stwierdzi iz zuzycie byo bednie naliczane. Po wymianie wodomierzy wystawiono wiec korekte za okres pieciu lat.

November 18, 2024 | business

Pani Karolina ma mieszkanie przy al. Waszyngtona w Warszawie, które wynajmuje dwóm młodym osobom. Sama natomiast mieszka z rodziną we Włoszech. W poprzednich okresach rozliczeniowych koszt wody wynosił około 100 zł. Nagle otrzymała wezwania do zapłaty na kwotę "Piszę odwołania, wydzwaniam do administracji, do księgowej, ale nie otrzymuję odpowiedzi innych niż to, że trzeba płacić, bo takie jest rozliczenie. 60-krotność tego, co płaciłam dotychczas" - relacjonowała w rozmowie z redakcję biznesową tvn24.pl. Jak przekazano - między czerwcem a wrześniem 2024 roku koszt zużycia zimnej wody miał wynieść 1 859,45 zł, a podgrzanie wody 4 418,62 zł. Właścicielka mieszkania prosiła zarządcę budynku, firmę Victus, żeby skontrolowano liczniki. Pytała również, czy ktoś z sąsiadów również dostał tak wysoki rachunek. Nie udzielono jej odpowiedzi. Przedstawicielka firmy Victus, Małgorzata Górska poinformowała serwis, że pani Karolina otrzymała "rozliczenie od 2019 roku, a nie za pół roku". "Nowe wodomierze wraz z modułami radiowymi zamontowano w całym budynku w 2014 roku. Od 13 czerwca 2019 roku do końca swojej pracy moduł radiowy przekazywał bardzo niskie, nieprawdziwe stany na wodomierzu ciepłej wody np. od 01 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 zużycie 0,06 metrów sześciennych" - wyjaśniła Małgorzata Górska. Dodała także, że podczas demontażu dokonano odczytu i zrobiono zdjęcie stanu wodomierza, który wyniósł 158,577 metrów sześciennych. Zapytany o opinię w tej sprawie mecenas Maciej Rylski z kancelarii Rylski/Seweryn wyjaśnił, że "umowa o zaopatrzenie w wodę ma charakter umowy sprzedaży", a rozliczenia w ramach sprzedaży oraz Administracja przekazała pani Karolinie, że "zarząd wspólnoty jest skłonny do rozłożenia płatności na 10 rat". Właścicielki nie satysfakcjonuje jednak to rozwiązanie. "Zgłosiłam się do prawnika z prośbą o pomoc. Skontaktuję się z też Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, aby uczulić inne osoby na taki problem. Po to też dzielę się tą historią publicznie" - powiedziała serwisowi.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS