Blogs
Home/business/Ogaszanie smierci telewizji przedwczesne. Polska wyroznia sie na tle innych krajow

business

Ogaszanie smierci telewizji przedwczesne. Polska wyroznia sie na tle innych krajow

Mimo rosnacej popularnosci platform streamingowych telewizja w Polsce nie ustepuje pola. Internet tradycyjna telewizja i reklama internetowa stanowia najwiekszy udzia w przychodach rynku. Usugi OTT w tym streaming i media spoecznosciowe maja obecnie 5 proc. udziau.

November 27, 2024 | business

Z raportu PwC wynika, że mimo rosnącej popularności platform streamingowych, telewizja w Polsce nie ustępuje pola. Oczekuje się, że , co oznacza wzrost o 9,6 mld zł w stosunku do obecnego roku. , z czego to ostatnie jest najszybciej rozwijającym się segmentem w Polsce. , to ich przychody mają wzrosnąć do 4,4 mld zł w 2028 r. : Gry wideo również dynamicznie zyskują na znaczeniu, generując w 2023 r. 2,9 mld zł przychodów, co stanowiło aż 73,2 proc. przychodów całego sektora. Sektor kinowy ma się odbudować po pandemii i wrócić do poziomów z 2019 r., osiągając przychody na poziomie 1,1 mld zł. Z kolei tradycyjne media, takie jak gazety drukowane i fizyczne nośniki muzyczne, odnotowują spadki przychodów. Jednakże streaming muzyki, który w 2023 r. stanowił w Polsce 80 proc. wszystkich przychodów z nagrań muzycznych, oraz powrót do koncertów i festiwali po pandemii, mają przyczynić się do wzrostu wartości polskiej branży muzycznej do 2,8 mld zł w 2028 r.

SOURCE : businessinsider_pl

LATEST INSIGHTS