Blogs
Home/business/Odwoanie prezesa niewazne W PLL LOT trwa "trzesienie ziemi"

business

Odwoanie prezesa niewazne W PLL LOT trwa "trzesienie ziemi"

"Trzesieniem ziemi" nazwano wtorkowa decyzje rady nadzorczej PLL LOT o odwoaniu ze stanowiska prezesa Michaa Fijoa. Jednak Micha Fijo nie skada broni - jak informuje money.pl odwoany menedzer nie wyklucza batalii o uniewaznienie uchway rady nadzorczej. Z nieoficjalnych informacji wynika ze moze chodzic o niepena liczbe czonkow RN podczas podejmowania uchway dymisjonujacej Fijoa. W tle caego zamieszania pojawiaja sie tez doniesienia o trudnym do potwierdzenia politycznym sporze o wpywy w lotniczej spoce. "To jest wojna Polski...

November 27, 2024 | business

Przypomnjjmy: poinformowały we wtorek o ze stanowiska prezesa lotniczej spółki. Michał Fijoł został prezesem LOT-u w połowie czerwca 2023, a wcześniej, przez blisko siedem lat, odpowiadał w zarządzie za sprawy handlowe. Fijoł związał się z PLL LOT na początku 2016 r. Był pełnomocnikiem zarządu ds. handlowych, a od 2017 r. pełnił stanowisko członka zarządu ds. handlowych. Argumentem w walce o unieważnienie uchwały rady nadzorczej ma być - tak wynika z nieoficjalnych ustaleń money.pl - niepełna liczba członków RN podczas podejmowania decyzji. Money.pl dotarł do opinii prawnej, w której stwierdzono, że "na dzień 26 listopada 2024 roku nie miało miejsca zwołanie posiedzenia Rady Nadzorczej Spółki w trybie wysłania zaproszeń do poszczególnych członków Rady Nadzorczej (formalne zwołanie)". "W naszej ocenie, w oparciu o przedstawiony nam stan faktyczny, nie zostały spełnione przesłanki prawidłowości zwołania posiedzenia Rady Nadzorczej, to jest naruszone zostały postanowienia zarówno Kodeksu spółek handlowych, jak i Statutu LOT oraz Regulaminu Rady Nadzorczej LOT" - podkreślono w cytowanej w opinii. Jeden z anonimowych rozmówców money.pl przekonuje tymczasem, że niespodziewane . - konkretnie od Bartmińskiego i Hołowni. To ludzie Hołowni odwołali prezesa LOT na sam koniec, gdy stracili władztwo nad tym" - miał powiedzieć informator nazywany "rządowym rozmówcą". Jednak przedstawiciele Polski 2050 stanowczo odpierają takie zarzuty. Zapewniają, że nie mieli nic wspólnego z odwołaniem szefa LOT-u i sugerują, że zamieszanie jest "zemstą za procedowanie, pomimo sprzeciwu Platformy i ludowców, ustawy o odpartyjnieniu państwowych spółek. Warto dodać, że wtorkowa uchwała rady nadzorczej LOT-u o zbiegła się ze zmianą nadzoru nad lotniczą spółką. Polska Grupa Lotnicza, do której należy LOT, trafiła pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury. Ma to związek - jak poinformował rząd - z budową CPK. "Podejmiemy decyzję, na wniosek ministra aktywów państwowych, o przeniesieniu Polskiej Grupy Lotniczej, , do Ministerstwa Infrastruktury. Ma to związek z potrzebą konsolidacji naszych działań, integracji działań związanych z tym wielkim projektem infrastrukturalnym" - zapowiedział w swoim niedawnym wystąpieniu premier Donald Tusk. Premier przekonywał, że zmiany w nadzorze nad tymi spółkami mają usprawnić budowę CPK. "Dotyczy to także Polskiej Grupy Lotniczej i LOT. Jestem przekonany, że to bardzo ułatwi pełną koordynację pracy, jeśli chodzi o ten projekt" - ocenił szef rządu. We wtorek (26.11) poinformowano, że do Ministerstwa Infrastruktury przeniesiony zostaje nadzór właścicielski nad: Polską Grupą Lotniczą Spółką Akcyjną z siedzibą w Warszawie; Polskimi Liniami Lotniczymi "LOT" Spółką Akcyjną z siedzibą w Warszawie; LOT Aircraft Maintenance Services Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. "Rozwiązanie usprawni budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego" - napisano. Kilka dni temu poinformowały, że do końca października przewiozły ponad 9 mln pasażerów; w całym 2024 może to być ponad 10,5 mln osób, co oznacza, że pod względem liczby przewiezionych pasażerów ten rok może być rekordowy. Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą na świecie; działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługiwane są Boeingami 787 Dreamliner. Przewoźnik obsługuje też bezpośrednie rejsy do wielu europejskich stolic, m.in. Londynu i Paryża. Głównym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa. ***

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS