Blogs
Home/business/Nowa cena za badanie techniczne auta Stawka moze byc wyzsza wraz z minimalnym wynagrodzeniem

business

Nowa cena za badanie techniczne auta Stawka moze byc wyzsza wraz z minimalnym wynagrodzeniem

Badanie techniczne auta w Polsce moze zdrozec jeszcze w 2024 r.. Walcza o to specjalisci ktorzy zaniechania rzadow na przestrzeni 20 lat nazywaja wprost "znecaniem sie" nad przedsiebiorcami. Przedstawiciele srodowiska diagnostow sa zdesperowani i chca zrobic wszystko zeby koszt badania technicznego samochodu by na tyle wyzszy zeby nie musieli masowo zamykac stacji kontroli pojazdow.

November 17, 2024 | business

Na ogromny problem z kosztem badania technicznego uwagę od lat zwracają diagności. Jak przypomina serwis Dziennik.pl, . Eksperci Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP przedstawili rządowi projekt zmian w cenniku badań technicznych. Jak wyjaśniają autorzy zmian, to . Przedstawiciele Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP tłumaczą, że tylko w obecnej kadencji sejmu posłowie wielu ugrupowań wysłali do resortu infrastruktury aż 19 interpelacji, które mają ponaglać regulatora w pracach nad zmianami w cenniku usług diagnostycznych. Pośpiech jest — według przedstawicieli środowiska — zdecydowanie wskazany, ponieważ . Nowa cena za badanie techniczne auta. Nowa stawka wyższa wraz z minimalnym wynagrodzeniem Prowadzący stacje kontroli pojazdów zwracają uwagę, że przez 20 lat wielokrotnie wzrastał m.in. płaca minimalna, ale także drastycznie zwiększyły się koszty prowadzenia działalności gospodarczych. Mimo to koszt badania technicznego pojazdów nie drgnął. " . Kiedy możemy się spodziewać dostosowania cennika badań do obecnych warunków gospodarczych?" - napisał jeden właścicieli SKP w liście, który dołączono do pilnego apelu, który ma trafić do premiera Donalda Tuska. Dla środowiska podniesienie ceny badania technicznego jest absolutną koniecznością. Wskazują także kwotę, która — przynajmniej na początek — byłaby ratunkiem dla tysięcy specjalistów w całej Polsce. "Kwota 260 zł to zapewne suma niewystarczająca, ale na początek stanowi pewne odbicie od dna dla właścicieli SKP w Polsce" – tłumaczy Artur Sałata wiceprezes SITK i koordynator ds. SKP, którego słowa przytacza Dziennik.pl. Podkreśla on, że . "Mechanizm waloryzacji opłat za badania techniczne jest zdecydowanie konieczny, aby właściciele stacji kontroli pojazdów w Polsce nie musieli już więcej zwracać się do rządu o zmianę tych opłat" – dodaje wiceprezes Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP w Krośnie, a jego słowa cytuje Dziennik.pl.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS