Home/business/Nike ogasza zmiane na stanowisku prezesa. Stery przejmuje emeryt

business

Nike ogasza zmiane na stanowisku prezesa. Stery przejmuje emeryt

Nike gigant branzy sportowej zapowiada istotna zmiane w kierownictwie. John Donahoe ustepuje ze stanowiska prezesa a jego miejsce zajmie wieloletni pracownik firmy Elliot Hill. Decyzja spotkaa sie z pozytywna reakcja rynku mimo niedawnych wyzwan stojacych przed spoka.

September 20, 2024 | business

Nike ogłosiło znaczącą zmianę w swoim kierownictwie. John Donahoe, aktualny prezes firmy, przejdzie na emeryturę 13 października bieżącego roku. Jego następcą zostanie Elliot Hill, którego kariera w Nike sięga 1988 roku , kiedy to rozpoczął pracę jako stażysta. Donahoe nie zniknie jednak całkowicie z firmy - do początku przyszłego roku będzie pełnił rolę doradczą, aby zapewnić płynne przekazanie obowiązków. John Donahoe dołączył do Nike w 2014 roku, a stanowisko dyrektora generalnego objął w 2020 roku. Jego kadencja przypadła na okres znaczących wyzwań dla branży detalicznej, takich jak pandemia czy rosnąca inflacja w kolejnych latach. Firma musiała również stawić czoła nasilającej się konkurencji na rynku. Dalsza część artykułu pod materiałem wideo Powrót weterana Nike Elliot Hill, nowo mianowany prezes, wraca do aktywnej pracy w Nike po zaledwie czterech latach emerytury. Jego kariera w firmie jest imponująca - od stażysty w 1988 roku piął się po szczeblach kariery, pełniąc funkcje kierownicze zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie. Hill jest postrzegany jako osoba, która "jest Nike do kości", jak opisuje go agencja Reuters. Sam Hill podkreśla swoje zaangażowanie w przyszłość firmy. "Razem z naszymi utalentowanymi zespołami nie mogę się doczekać dostarczania odważnych, innowacyjnych produktów, które wyróżnią nas na rynku i zachwycą konsumentów na wiele lat" - oświadczył nowy prezes cytowany przez TVN24. Wyzwania stojące przed nowym kierownictwem Zmiana na stanowisku prezesa Nike została pozytywnie przyjęta przez rynek. W dniu ogłoszenia decyzji akcje firmy wzrosły o 9 procent. Jednak warto zauważyć, że w ciągu roku wartość akcji Nike spadła o 24 procent. Firma stoi przed wieloma wyzwaniami, w tym stagnacją sprzedaży w ostatnim kwartale i prognozowanym spadkiem o 10 procent w kolejnym. Jednym z głównych problemów, z którymi będzie musiał zmierzyć się nowy prezes, jest strategia sprzedaży. Nike ograniczyło liczbę tradycyjnych sklepów, starając się przekierować klientów do sprzedaży online. Ta decyzja miała przynieść dwukrotnie większy zysk ze sprzedaży towarów, jednak prognozy te nie zostały spełnione. Neil Saunders, analityk w GlobalData Retail, ocenia, że "Nike posunęło się za daleko i nie doceniło znaczenia sprzedawców detalicznych". Nike, Inc. to amerykańska firma założona w 1964 roku przez Billa Bowermana i Phila Knighta jako Blue Ribbon Sports. W 1971 roku zmieniła nazwę na Nike, inspirowaną grecką boginią zwycięstwa. Firma jest znana z produkcji odzieży, obuwia i sprzętu sportowego. Logo Nike, znane jako "Swoosh", zostało zaprojektowane przez studentkę grafiki Carolyn Davidson za 35 dolarów. Nike jest jednym z największych producentów odzieży sportowej na świecie, a jej hasło "Just Do It" stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych sloganów reklamowych.

SOURCE : money
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS