Home/business/NIK rzad nieefektywnie wyda ponad 148 mln z na kampanie spoeczne

business

NIK rzad nieefektywnie wyda ponad 148 mln z na kampanie spoeczne

Najwyzsza Izba Kontroli przeanalizowaa wydatki rzadowe na kampanie spoeczne od 2016 r. do poowy 2023 r. W wyniku kontroli stwierdzono ze rzad nieracjonalnie wykorzysta srodki publiczne wydajac ponad 148 mln z na kampanie ktore nie przyniosy oczekiwanych efektow spoecznych.

October 22, 2024 | business

Podczas wtorkowej konferencji prasowej wiceprezes NIK Michał Jędrzejczyk podkreślił, że kontrola objęła działania czterech głównych urzędów centralnych, które razem przeprowadziły 123 kampanie społeczne, na które przeznaczono kwotę przekraczającą 480 mln zł. Izba zwróciła uwagę na niejasne cele kampanii, niewłaściwy dobór kanałów informacyjnych oraz brak mierników, które pozwoliłyby na ocenę korzyści społecznych. Analiza wydatków ujawniła, że większość funduszy – około 63 proc. – przeznaczono na działania w tradycyjnych mediach, takich jak radio i telewizja, generując przy tym najwyższe koszty. Z kolei kampanie radiowe pochłonęły 30,8 mln zł, z czego znaczący udział przypadł Grupie RMF, Time S.A. (Eska) oraz Polskiemu Radiu S.A. Kampania ta miała na celu podtrzymanie w społeczeństwie zadowolenia z otrzymanego zwrotu podatku, pomimo że eksperci wskazywali, iż . W związku z tą kampanią, NIK złożyła zawiadomienia do prokuratury przeciwko trzem urzędnikom. Marcin Mariański, p.o. rzecznika prasowego NIK, zapowiedział, że Karolina Wirszyc-Sitkowska, dyrektorka delegatury NIK w Poznaniu, podkreśliła, że choć kampanie informacyjno-edukacyjne są ważnym instrumentem w rękach administracji, to jednak ich finansowanie z budżetu państwa musi iść w parze z racjonalnym i efektywnym wykorzystaniem środków publicznych.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS