Home/business/Niemieckie mosty w opakanym stanie. Eksperci bija na alarm

business

Niemieckie mosty w opakanym stanie. Eksperci bija na alarm

Wiele niemieckich mostow jest w fatalnym stanie a szczegolnie dotyczy to waznych z transportowego punktu widzenia mostow autostradowych. Niedawne zawalenie sie czesci mostu Caroli w Dreznie zwrocio uwage opinii publicznej na problem o ktorych w Niemczech nie mowiono zbyt wiele. Infrastruktura w Niemczech cierpi przez brak inwestycji - zwraca uwage portal "Deutsche Welle".

October 01, 2024 | business

W nocy 11 września doszło do zawalenia się części . Choć wydaje się to nieprawdopodobne, mimo katastrofy ważnej przeprawy łączącej drezdeńskie stare miasto z nową dzielnicą miasta, nikt nie ucierpiał. Niemcy mówili o wielkich szczęściu, ale sama katastrofa rozbudziła dyskusję o stanie infrastruktury mostowej u naszego zachodniego sąsiada. Wnioski są więcej niż niepokojące. "Analiza przeprowadzona przez Federalne Stowarzyszenie Jakości Napraw Konstrukcji Betonowych (BGIB) ujawniła, że 43 mosty autostradowe o długości ponad 50 metrów są w niezadowalającym stanie" - czytamy w "Deustche Welle", które powołuje się m.in. na doniesienia DPA. "DW" tłumaczy, że wyniki te oznaczają, iż stabilność, bezpieczeństwo ruchu lub jedno i drugie są znacznie pogorszone lub już nie istnieją. "Nie możemy liczyć na to, że następny wypadek będzie tak nieszkodliwy, jak częściowe zawalenie się mostu Caroli w Dreźnie" - portal cytuje Marco Götze, prezesa BGIB, który przekonuje, że politycy i zarząd autostrad muszą działać teraz. "DW" informuje, że spośród 3786 mostów autostradowych o minimalnej długości 50 metrów, 1382 oceniono jako "nadal wystarczające", a 378 jako "niewystarczające". . Do tego dochodzą mosty w kiepskim stanie w Hesji, Bawarii i Badenii-Wirtembergii. Landy te, wraz z Dolną Saksonią, należą do krajów związkowych z największą liczbą mostów autostradowych. Portal tłumaczy, że ocena opiera się na liczbie poważnych uszkodzeń i stopniu zużycia. Istnieje również tak zwany wskaźnik obciążenia, który ocenia wydajność mostu pod względem wieku i materiału. i - po długim czasie intensywnej eksploatacji, zwyczajnie wymaga gruntownych remontów. W Niemczech głośna była sprawa mostu autostradowego Rahmede (na autostradzie A45). Został on zamknięty z powodu poważnych uszkodzeń i wysadzony w powietrze. Planowana jest budowa nowego mostu. "DW" przypomina, że w marcu 2022 r. przedstawił pakiet środków na rzecz szybszej modernizacji mostów. Intensywne użytkowanie wielu mostów w ostatnich dziesięcioleciach odcisnęło swoje piętno, zwłaszcza ze względu na wzrost ruchu ciężarowego. W nadchodzących latach ma zostać zmodernizowanych 400 mostów rocznie. Co istotne, przedstawiciele niemieckiej branży budowlanej są sceptyczni wobec ministerialnych zapowiedzi. Budowlańcy zwracają uwagę, że . "Rząd federalny nie zapewnia wystarczających środków na planowanie i budowę. Widać to każdego dnia" - mówi cytowany przez "DW" Peter Hübner, prezes Związku Niemieckiego Przemysłu Budowlanego (w wypowiedzi dla FAZ).

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS