business
Kurier dostarczy buke i zelazko Szef Pyszne.pl odpowiada
Kurierzy z dostawa jedzenia wpisali sie na dobre w krajobraz polskich miast. Jak mowi Business Insider Polska Arkadiusz Krupicz szef Pyszne.pl na lunchach sie jednak nie skonczy a "pomaranczowi" kurierzy beda dowozic rowniez buki czy zelazka. A moze kurierow zastapia drony czy roboty Nasz rozmowca uspokaja pracownikow z krwi i kosci ale przyznaje kolejne testy takich maszyn sa w planach.
Czołówka faktycznie rzadko się zmienia. Są natomiast ciekawe dania, które trendują – zaczynają się pojawiać one w coraz większej liczbie lokali, najpierw zdobywają popularność w dużych miastach, potem w całej Polsce. Tak też powoli dzieje się z ramenem czy koreańskimi bulgogami. Mogę powiedzieć, że na przykład we Wrocławiu powstaje dużo lokali z koreańską kuchnią. Ale też jest sporo dostaw, na przykład do koreańskich pracowników firm z Dolnego Śląska. Na pewno to, że coraz częściej podróżują – również w miejsca, które jeszcze niedawno były dla nich egzotyczne. Stamtąd przywożą inspirację. Często komuś się spodoba jakieś danie podczas podróży i zakłada mały lokal, który je serwuje. Kiedy się sprawdzi, inne, większe lokale, podchwytują taki specjał. Tak właśnie rodzą się trendy. Ale są też kuchnie, które nie potrafią za bardzo się u nas przyjąć. Na przykład portugalska. Oczywiście, że nie. Na przykład w najnowszym Raporcie Trendów Pyszne.pl wymieniliśmy "głód popkultury". Ludzie inspirują się popkulturą – muzyką, serialami, filmami, ale i influencerami. Na przykład popularność K-Popu miała bardzo duży wpływ na nasze talerze – i to, że coraz częściej sięgamy po dania z Korei. Innym przykładem był popularny firm "Barbie" i wysyp różowych potraw w niektórych restauracjach czy dania inspirowane koncertem Taylor Swift. Takie maszyny mogą się sprawdzać w dostawach, ale oczywiście są tu pewne uwarunkowania oraz ograniczenia. Jeśli chodzi o dostawy jeżdżącymi autonomicznymi pojazdami, to mogą one sprawdzić się na przykład na kampusach czy na małych osiedlach. W naszym amerykańskim oddziale takie pojazdy są używane m.in. właśnie na zamkniętych uniwersyteckich kampusach. Drony są jeszcze bardziej skomplikowane – nie tylko od strony prawnej, ale i społecznej. Wielu ludzi może po prostu odczuwać dyskomfort, jeśli pojawiają się one nad głowami. W terenie zabudowanym nie mogą one być na razie wykorzystywane. Budzą natomiast zainteresowanie poza miastami. Nie ukrywam, że w ramach testów myśleliśmy o połączeniach dronowych pomiędzy Helem a Gdynią. Zwłaszcza że ten teren w sezonie bardzo się korkuje – a dostawa taką maszyną zajęłaby ok. 10-12 min. Jeśli chodzi zaś o jeżdżące roboty, to przygotowujemy się do kolejnych testów, być może na szerszą skalę, pamiętając o ograniczeniach – taki pojazd przecież nie wejdzie na przykład po schodach. Ale możemy na przykład zapytać klienta, czy jest w stanie zejść na dół po zamówienie. Jeśli tak, może podjechać do niego właśnie robot z dostawą. To idealne rozwiązanie na niewielkich odległościach i np. na osiedlach. Popyt na kurierów rośnie Nie, wręcz przeciwnie – będziemy ich potrzebować coraz więcej. Popyt na szybkie dostawy – nie tylko jedzenia z restauracji, ale i innych artykułów – będzie bardzo rósł. Jeśli więc czegoś się obawiam, to tego, że będzie brakować kurierów niż tego, że zabraknie dla nich pracy. Systemy jeżdżące czy drony będą raczej wspierać ludzi, a nie ich zastępować. Kurier to najważniejsze ogniwo tego biznesu. My jesteśmy jedyną platformą, która oferuje stałe wynagrodzenie za godzinę plus bonusy w oparciu o obowiązujące przepisy. Ale jeżeli jest weekend i dodatkowo np. pada deszcz, to o dostępnych kurierów jest zdecydowanie trudniej. Szczególnie że w tym czasie, gdy mniej osób chce jeździć, szybko wzrasta liczba tych, którzy chcą zamawiać. Rozmowy w tej sprawie trwają, podobnie jak dialog z rządem w tej sprawie. Efektem implementacji może być obowiązkowa umowa o pracę dla każdego kuriera. To nie jest rozwiązanie pożądane ani przez kurierów, ani tym bardziej przez branżę gastronomiczną. Zapytaliśmy kurierów o rodzaj umowy w bezpośredniej ankiecie. 70 proc. z nich odpowiedziało, że preferuje umowy zlecenia. To daje im nie tylko większy zarobek, ale i elastyczność. Nie chcielibyśmy więc, żeby normowanie rynku – bardzo potrzebne – zakończyło się wylaniem dziecka z kąpielą. No i tym, że pizza będzie droższa o 10 czy 12 zł z dostawą. Bo taki byłby efekt zatrudnienia każdego kuriera na umowę o pracę. Potrzebny jest więc tu pewien balans. Trzeba też pamiętać, że kurierzy traktują często tę pracę jako dodatkową. Zwykle podstawowe źródło zarobków jest gdzieś indziej – więc im tu jest mniej formalności, tym lepiej. Oni ustalają swoje grafiki zwykle z tygodnia na tydzień. Praca kuriera ma zatem charakter pracy mocno elastycznej. Dobrze, by ta elastyczność była zachowana podczas implementacji dyrektywy platformowej. Oczekuje tego cała branża food delivery. To zależy od miejsca. W centrach miast najlepiej sprawdzają się rowery, na przykład te elektryczne. Na obrzeżach lepsze są samochody. Większość zamówień dostarczają natomiast kurierzy na rowerach. A wszystkich kurierów mamy prawie 4 tysiące. Kurier przywiezie nawet elektronikę Idea jest taka, by dostarczali właściwie wszystko, co może się zmieścić do plecaka. , artykuły ze sklepów specjalistycznych, nawet drobną elektronikę – to wszystko wchodzi w grę. Bo też potrzeby ludzi są szerokie. Generalnie kierujemy naszą ofertę do tych, którzy są zabiegani, chcą zaoszczędzić czas – i którzy mogą sobie po prostu na taką usługę pozwolić. Chcemy stać się częścią codzienności Polaków. Nie, bo takie maszyny opierają się na dostawach na drugi dzień. My chcemy dostarczać dostawę maksymalnie do 60 min. W Niemczech coś podobnego już funkcjonuje na podstawie współpracy naszego oddziału w tym kraju – Liferando – z MediaMarkt. Bardzo popularne są na przykład zamówienia padów do grania na konsoli. Ktoś gra, zepsuje mu się pad, zamawia kuriera, pad jest u niego w ciągu kilkudziesięciu minut. Ale też w grę wchodzą telefony, ładowarki, powerbanki... Inny przykład? Ktoś siedzi na home office i kończy mu się papier do drukarki. Przecież łatwiej zamówić kuriera niż wychodzić na godzinę do sklepu w czasie pracy. Każdy z nas w tygodniu ma sporo takich spraw. Już teraz mamy współpracę z Carrefourem, a sądzę, że będą kolejne umowy tego typu. Taki mamy założony kierunek rozwoju i tego oczekują nasi klienci. Tak. Obecnie jesteśmy już w 50 miastach – niedawno doszło Zakopane. Tam mamy swoją logistykę. Ale docieramy łącznie do 2 tys. miejscowości – w pozostałych po prostu partnerzy sami dostarczają zamówienia. Pyszne.pl jest zdecydowanie najbardziej dostępną platformą w naszym kraju. Zgadza się. A co roku jednym z najlepszych dni jest 1 stycznia, choć klienci bardzo dużo się zamawiają podczas ważnych wydarzeń sportowych, jak mecze UEFA czy podczas ceremonii rozdania Oskarów.
PREV NEWSTrump znowu swoje o Grenlandii Kanale Panamskim i Kanadzie
NEXT NEWSExodus firm z Niemiec trwa. "To jak ogoszenie bankructwa"
Prokuratura zablokowaa konta Cinkciarz.pl
Prokuratura zablokowaa konta Cinkciarz.pl. Zarzad spoki zapowiedzia zozenia zazalenia.
Egipt straci juz 7 mld USD z powodu napiec na Morzu Czerwonym
Wzrost napiecia na szlaku handlowym przez Morze Czerwone kosztowa egipska gospodarke do tej pory co najmniej 7 mld USD w utraconych przychodach z przeprawy przez Kana Sueski.
CPK z nowa umowa projektowa. 115 mln z na projekt w sprawie odsniezania lotniska
Spoka CPK podpisaa umowe na zaprojektowanie baz utrzymania a wiec m.in. na odsniezanie lotniska oraz utrzymanie pojazdow informuje PAP. Umowa opiewa na blisko 12 mln z netto i jest jedna z wielu podpisanych w ostatnim czasie.
Azerbaijan Airlines poday wstepna przyczyne katastrofy samolotu w Kazachstanie
Wedug wstepnych ustalen przyczyna katastrofy samolotu byo "zewnetrzne oddziaywanie fizyczne i techniczne" poday linie lotnicze Azerbaijan Airlines ktorych samolot 25 grudnia rozbi sie w okolicach poozonego nad Morzem Kaspijskim miasta Aktau na zachodzie Kazachstanu.
Bogatko przypomina Socjalizm rzuca niemiecka gospodarka na kolana
Gdy kuleje gospodarka niemiecka to odbija sie to takze m.in. na Polsce przypomina Jan Bogatko.
Katastrofa samolotu Azerbaijan Airlines. Linia zabiera gos ws. przyczyn
Linie Azerbaijan Airlines poinformoway w piatek ze wedug wstepnych ustalen ich samolot pasazerski ktory rozbi sie w srode w Kazachstanie doswiadczy zewnetrznego oddziaywania fizycznego i technicznego. W katastrofie zgineo 38 osob przezyo 29.