Blogs
Home/business/Koszmarne rosyjskie wideo. Sanie Sw. Mikoaja zestrzelone nad Moskwa

business

Koszmarne rosyjskie wideo. Sanie Sw. Mikoaja zestrzelone nad Moskwa

Swiat lotniczy jest w szoku po zestrzeleniu przez Rosjan azerskiego embraera. Tymczasem prokremlowskie media lansuja makabryczny zart nawiazujacy do azerskiej tragedii.

By Danuta Walewska | December 28, 2024 | business

Wostatni piątek, 27 grudnia prorządowy kanał telewizyjny PUL N3Telegram wyemitował noworoczny spot, w którym dzielna rosyjskaobrona przeciwlotnicza zestrzeliwuje zaprzężone w renifery sanieŚwiętego Mikołaja. LogoNATO na rakietach Napoczątku filmiku widzimy Świętego Mikołaja w saniachprzelatującego nad centrum Moskwy . Przy dźwiękach kultowejpiosenki bożonarodzeniowej „We Wish You a Merry Christmas”ulubieniec dzieci praktycznie z całego świata leci nad rozświetlonąMoskwę. — WitajcieRosjanie , tutaj mam dla was prezenty — mówi Mikołaj popijającjednocześnie coca colę. Następnie kamera najeżdża na zbliżeniezawartości sań, w której znajdują się rakiety z logo NATO . —Happy New Year ! — jeszcze zdołał powiedzieć Mikołaj, zanimrakieta trafia w sanie, które eksplodują w powietrzu. Następnascena, to pomieszczenie kontrolerów lotów w którym rosyjscywojskowi i rosyjska wersja Mikołaja, czyli Dziadek Mróz monitorującałe zdarzenie na ekranie. Towarzyszy im ludowa muzyczka rosyjska. — Jużpo wszystkim? — pyta dziadek Mróz kontrolera, który siedzi obokze słuchawkami na uszach. — Tak, już po wszystkim. Cel zostałzniszczony — odpowiada kontroler. — Todobrze. My tutaj nie potrzebujemy jakiegoś zagranicznego badziewialatającego nam nad głowami. Szczęśliwego Nowego Roku — cieszysię Dziadek Mróz i serdecznie obejmuje wojskowego. Rosyjskicynizm nie ma granic Wideojest przerażająco cyniczne, zwłaszcza w kontekście zestrzeleniaprzez Rosjan azerskiego samolotu pasażerskiego, któremu pomimoewidentnego zagrożenia życia wszystkich na pokładzie i z dziuramiw kadłubie, nie pozwolono wylądować na terytorium Rosji. Potym incydencie kilka linii lotniczych wstrzymało operowanie naterenie Rosji. Azerbaijan Airlines (AZAL) odwołały wszystkierejsy na lotniska położone na południu kraju, bądź którychtrasa przelotu przebiegała na tymi terenami czyli do MineralnychWód, Soczi, Wołgogradu, Machaczkały, Saratowa, Ufy, Samary,Groznego, Niżnego Nowogrodu i Władykaukazu. Natomiast , jakpoinformowały azerskie władze, Azerbaijan Airlines utrzymały połączenia z Baku do Moskwy, St Petersburga,Jekaterynburga, Astrachania, Kazania oraz Nowosybirska. Naszczęście samolot nie był pełen Dozestrzelenia azerskiego samolotu doszło 25 grudnia. Maszyna starałasię jeszcze wylądować w kazachskim Aktau. Na szczęście samolotnie był pełen. Na jego pokładzie było 67 osób — 62 pasażerówi 5 .członków załogi. 29 osób przeżyło katastrofę, w tym 16Rosjan, z których z życiem uszło dziewięcioro. Natychmiastzostali oni przetransportowani do szpitali w Moskwie. Czytaj więcej Narodowy przewoźnik Azerbejdżanu odwołał bezterminowo loty do siedmiu miast w Rosji. Decyzję podjęto po uwzględnieniu „wyników wstępnego śledztwa” w sprawie katastrofy samolotu Embraer 190. Zginęło w niej 38 osób. Loty do Rosji odwołały też linie izraelskie i kazachskie. E-190, największy model pasażerski brazylijskiego Embraera zależnie odkonfiguracji, jest w stanie przyjąć na pokład od 98 do 114pasażerów, jego załoga, to dwóch pilotów i trzech członkówpersonelu pokładowego. Maszyna jest w stanie wznieść się na 12tys. metrów, jej maksymalna prędkość przelotowa, to 871 km/godz.Zasięg wynosi 4,537 tys. km. Do startu potrzebuje pasa o długości2,1 km, do lądowania jedynie 1,244 km. Czytaj więcej Pasażer samolotu azerskich linii lotniczych, który rozbił się w środę w pobliżu miasta Aktau w Kazachstanie, w rozmowie z agencją Reutera relacjonował jak wyglądała ostatnia faza lotu. Próbowaliwskazać Embraera, jako winnego katastrofy Tużpo tragicznym w skutkach lądowaniu, w którym przeżyli jedynie ci,którzy znajdowali się w tylnej części maszyny, prokremlowskiemedia sugerowały, że katastrofa została spowodowana wadliwymsystemem nawigacji w EMB 190. Przypomniały, że taka sama maszynanależąca do kazachskich linii Astana miała podobne kłopoty w 2018roku podczas przelotu nad Portugalią. Wtedy piloci również niebyli w stanie utrzymać sterowności maszyny, autopilot nie działał,a załoga zgłosiła sytuację awaryjną. Samolot wówczas leciał doMińska, a stamtąd do Ałmatów w Kazachstanie. Do katastrofy niedoszło, ponieważ piloci wyłączyli automatyczne prowadzeniemaszyny i przejęli nad nią kontrolę. Ostatecznie wylądowali bezwiększych problemów. Maszyna jednak została uszkodzona i nienadawała się do dalszej eksploatacji. Jako przyczynę awarii podanowówczas niewłaściwe podłączenie kabli do lotek znajdujących sięna skrzydłach. Wazerskiej katastrofie przyczyną było ostrzelanie maszyny. Tegodowodem są dziury po pociskach w kadłubie samolotu.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS