Blogs
Home/business/Konkurent sieci KFC zapowiada wielkie inwestycje w Polsce

business

Konkurent sieci KFC zapowiada wielkie inwestycje w Polsce

Popeyes czyli pochodzaca z USA siec restauracji typu fast food zapowiada na 2025 r. znaczne przyspieszenie tempa ekspansji w Polsce.

By Piotr Mazurkiewicz | November 25, 2024 | business

Sieć wywodząca się z amerykańskiego stanu Luizjana ma już w Polsce osiem placówek, a jeszcze w tym roku planuje uruchomić dwie kolejne. Będzie to choćby pierwsza wolnostojąca placówka w formacie drive-in. Pojawi się ona w Szczecinie, zaś jeszcze jedno otwarcie już w centrum handlowym planowane jest w podwarszawskich Jankach. Szerokie plany sieci Popeyes w Polsce Przyszły rok ma przynieść znaczące przyspieszenie rozwoju. - Nie mogę podać dokładnej liczby nowych otwarć, ale będzie ich na pewno więcej niż w 2024 r. - mówi Michał Rózycki, szef ekspansji Popeyes w Polsce ze spółki Rex Concepts CEE, która jest franczyzobiorcą i operatorem sieci Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii. Firma póki co obsługuje klientów tylko w lokalach, nie prowadzi dostaw do domów. - Zależy nam na zwiększaniu świadomości marki, a to możliwe jest tylko dzięki obsłudze na miejscu, w lokalu. Stąd na razie nie rozważamy uruchomienia opcji dostaw – dodaje Kamila Węcka, menedżer marketingu Popeyes Polska. Czytaj więcej W pierwszym kwartale ruch w tych lokalach wzrósł średnio o 4,7 proc., najmocniej w burgerowniach i lokalach nastawionych na dania z kurczaka. Może to świadczyć o poprawie nastrojów Polaków. Popeyes ma w sumie prawie 4,3 tys. restauracji w USA i na całym świecie. Jest spółką zależną Restaurant Brands International, jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 40 mld dol. rocznej sprzedaży w całym systemie i około 30 tys. restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech znanych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie - Burger King, Tim Hortons, Popeyes i Firehouse Subs. Rynek się odradza. Polska branża gastronomiczna najtrudniejszy czas ma za sobą W ostatnich sześciu miesiącach polski rynek gastronomiczny urósł o 2,6 tys. restauracji, punktów ruchomych, firm cateringowych i barów – wynika z danych wywiadowni Dun&Bradstreet Poland specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. Oznacza to, że polska branża gastronomiczna najtrudniejszy czas ma za sobą i powróciła na ścieżkę wzrostu. - Rynek restauracji wzbogacił się o nieco ponad 1,4 tys. punktów, o blisko 120 punktów wzrósł rynek firm kateringowych – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun&Bradstreet Poland. - Jednak najszybciej rosnącym sektorem polskiej gastronomii jest branża ruchomych placówek gastronomicznych, m.in. popularnych foodtrucków, która w ostatnim półroczu wzbogaciła się o blisko 0,6 tys. firm, co oznacza wzrost w porównaniu do końca 2023 roku o 11 proc. Czyli tyle samo, ile wyniosła dynamika wzrostu w całym 2023 roku – dodaje.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS