Home/business/Kina walcza o widzow i budzety. Szykuje sie weekendowa promocja

business

Kina walcza o widzow i budzety. Szykuje sie weekendowa promocja

Jak co roku w Swieto Kina bilet na seans na duzym ekranie w wielu miejscach w Polsce bedzie mozna nabyc w nizszej cenie - za 13 z. Promocja ktora bedzie obowiazywac 28 i 29 wrzesnia ma zachecic widzow do powrotow do kin.

September 27, 2024 | business

Czasy, gdy cena biletu na weekendowy seans w kinie wynosiła kilkanaście złotych, niestety, ale w przypadku większości placówek dawno minęły. Jednak raz w roku można doświadczyć swoistego "powrotu do przeszłości" za sprawą Święta Kina. (przy zakupie biletu przez internet mogą też obowiązywać opłaty dla operatorów płatności). Po raz pierwszy wydarzenie będzie trwać zarówno w sobotę, jak i niedzielę. W dziewiątej edycji akcji biorą udział multipleksy , placówki , oraz . Lista kin biorących udział w akcji dostępna jest na stronie www.swietokina.pl. Wydarzenie współfinansowane jest przez resort kultury, a także Polski Instytut Sztuki Filmowej. Jak tłumaczą organizatorzy, obniżona cena biletu ma zachęcić widzów do obejrzenia filmów na dużym ekranie, także podczas pokazów przedpremierowych. Nie ukrywają, że tego typu wydarzenia stanowią promocję takiej formy spędzania czasu i . - Sytuacja finansowa kin po pandemii oraz strajku amerykańskich aktorów i scenarzystów jest rzeczywiście trudna, choć widzimy, że Jednak Święto Kina to dla nas zdecydowanie - to święto twórców, kiniarzy, a przede wszystkim naszych widzów. Jest przede wszystkim okazją, aby przypomnieć szerokiej publiczności o magii wielkiego ekranu i emocjach, jakie wiążą się z oglądaniem filmów w kinie - mówi Interii Magdalena Lewicka, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina. W ubiegłym roku podczas jednodniowej edycji Święta Kina na widowni zasiadło 550 tys. osób. Tym razem może być ich zdecydowanie więcej. - Zeszłoroczna edycja pokazała nam, że w wielu miastach - szczególnie tych, gdzie działają mniejsze kina - widzowie nie mieli możliwości skorzystania ze specjalnych seansów w Święto Kina. Stąd nasza decyzja, aby - wyjaśnia Lewicka. Jak zaznacza Ewa Krawczyk, prezes Stowarzyszenia Kina Polskie, najbardziej zauważalny efekt frekwencyjny może być bardziej zauważalny w mniejszych, niezależnych kinach, które mają swoją stałą widownię, ale podczas takich akcji mogą przyciągnąć szerszą publiczność. - Niektóre dane wskazują, że Natomiast w kinach wielosalowych, zwłaszcza tych zlokalizowanych w dużych miastach, wzrost frekwencji może być jeszcze wyższy, sięgając - tłumaczy w rozmowie z Interią. Przyznaje, że choć widać poprawę sytuacji finansowej w porównaniu z okresem lockdownów, odbudowa poziomu widowni następuje powoli, podczas gdy jednocześnie wiele osób wybiera seanse domowe. - Pandemia znacząco przyspieszyła rozwój i popularność platform streamingowych, które stanowią , w tym studyjnych. Widzowie przyzwyczaili się do oglądania filmów w domu, co wpłynęło na spadek frekwencji w kinach. Dla kin studyjnych, które często prezentują filmy o mniejszej skali niż multipleksy, konkurencja ta jest szczególnie dotkliwa - mówi. Podkreśla, że branża kinowa potrzebuje pieniędzy na dalsze funkcjonowanie, czemu miała by pomóc m.in. (o to starano się pozyskać środki z KPO). - Rosnące koszty energii i inflacja również są wyzwaniem dla kin. - wyjaśnia, dodając, że "przed kinami stoi długa droga do pełnego powrotu do stabilności finansowej".

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS