Blogs
Home/business/Jakie miejsca w samolocie sa najbezpieczniejsze Oto wnioski z analizy 17 katastrof

business

Jakie miejsca w samolocie sa najbezpieczniejsze Oto wnioski z analizy 17 katastrof

Katastrofy lotnicze sa niezwykle rzadkie. Szanse na smierc w samolocie wynosza ok. 1 do 205 552. Analiza magazynu "Time" pokazaa ze swoje bezpieczenstwo mozna jeszcze zwiekszyc wybierajac odpowiedni fotel.

December 29, 2024 | business

W przypadku tego drugiego zdarzenia przeżyły "Rzadko rezerwujemy lot z nadzieją na zajęcie jednego ze środkowych miejsc w ostatnim rzędzie. Cóż, zgadnij co? Te miejsca są statystycznie najbezpieczniejsze w samolocie" — powiedział Doug Drury, profesor i szef lotnictwa na CQUniversity Australia, we wpisie na blogu The Conversation. Przeprowadzona w 2015 r. przez magazyn "Time" analiza bazy danych wypadków lotniczych Federalnej Administracji Lotnictwa dotyczyła 17 katastrof lotniczych, w których można było sprawdzić informacje dotyczące foteli. Prawdopodobieństwo śmierci pasażerów w analizowanych wypadkach w zależności od zajmowanego miejsca: Chociaż niektórzy badacze obliczyli, że siedzenia przy przejściu mogą być bezpieczniejsze niż siedzenia środkowe lub przy oknie, analiza "Time" wykazała, że przynajmniej w środkowej części samolotu były one najmniej bezpieczne. Najbezpieczniejsze okazały się środkowe siedzenia w pobliżu tylnej części samolotu. "Z logicznego punktu widzenia ma to również sens. Siedzenie obok rzędu wyjściowego zawsze zapewni najszybsze wyjście w przypadku sytuacji awaryjnej, zakładając, że po tej stronie nie ma pożaru. Skrzydła samolotu gromadzą jednak paliwo, co dyskwalifikuje środkowe rzędy jako najbezpieczniejszą opcję" — napisał Drury. "Jednocześnie bycie bliżej przodu oznacza, że zostaniesz uderzony przed tymi z tyłu" — napisał. Test z manekinami Naukowcy skierowali samolot na ziemię, tak jakby próbował lądować awaryjnie. Jak się okazało, przód samolotu nie był dobrym miejscem. Kokpit został wyrwany, a niektóre fotele z przodu przeleciały setki stóp. Uderzenie, uraz kręgosłupa szyjnego i zniszczenia w przedniej części samolotu mogły poważnie zranić lub zabić pasażerów siedzących w tym obszarze — prawdopodobnie tych w pierwszej klasie i na bardziej pożądanych miejscach. Manekiny siedzące z tyłu nadal były poturbowane i w niektórych przypadkach prawdziwi pasażerowie mogliby doznać urazów głowy, zwłaszcza jeśli nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa. Ale ogólnie sytuacja była tam znacznie lepsza. Nie wszystkie wypadki są sobie równe "Warto pamiętać, że wypadki ze swej natury nie są zgodne ze standardami" — napisał Drury. " " — zwrócił uwagę. Dodał, że szanse na przeżycie zderzenia z górą lub lądowania w oceanie nosem do przodu są znacznie mniejsze. Piloci jednak o tym wiedzą i są szkoleni, aby znaleźć najlepsze miejsce do zderzenia lub najlepszy kąt do lądowania na wodzie. Znamiennym tego przykładem był lot 1549 linii US Airways z 2009 r., pilotowany przez Chesleya "Sully'ego" Sullenbergera i Jeffreya Skilesa, który stracił moc po wleceniu w stado kanadyjskich gęsi. Warto powtórzyć, że latanie jest znacznie bezpieczniejsze niż inne formy transportu. Szanse na śmierć w wypadku lotniczym w ciągu całego życia wynoszą ok. 1 do 205 552, zgodnie z analizą danych spisowych przeprowadzoną przez US National Safety Council. To ok. 2000 razy mniej niż w przypadku samochodu, gdzie prawdopodobieństwo wynosi 1 do 102.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS