Blogs
Home/business/Hotelarz zacheca do rozmowy poza Booking. Kobieta zrobia przelew stracia pieniadze

business

Hotelarz zacheca do rozmowy poza Booking. Kobieta zrobia przelew stracia pieniadze

Sezon na wakacyjne wyjazdy juz za nami jednak serwisy rezerwacyjne nadal pozostaja celem przestepczej dziaalnosci oszustow. Tym razem potencjalni klienci zachecani sa do kontaktu poza platforma. Usypiaja czujnosc a potem po prostu prosza o przelew.

November 25, 2024 | business

Cyberprzestępcy działają już w niemal całym internecie. Wyłudzają dane, numery kont bankowych i hasła, jednak ostatecznie chcą po prostu naszych pieniędzy. , a na Booking relatywnie łatwo jest dać się nabrać. Niejednokrotnie informowaliśmy już o wiadomościach z podejrzanymi linkami, które przekierowują do fałszywych stron, jednak przestępcy nieustannie się rozwijają. Najnowsza metoda dotyczy z pozoru zwykłej niż Booking.com: "Rezerwowałam nocleg na Booking. Naprawdę często korzystam z usług tego portalu. Był piękny opis, kilkaset opinii, zrobiłam cross-checking lokalu w Google. Wszystko jak zawsze z jedną różnicą. ", pisze jedna z użytkowniczek serwisu Threads w poście ku przestrodze. Kobieta dodaje, że początkowo taki komunikat nie wzbudził jej podejrzeń. Przez kilka dni miała ona rozmawiać z przedstawicielem właściciela lokalu. Wkrótce potem zdecydowała się . Zniknął profil na Booking.com, zablokowane zostało konto WhatsApp, a telefon nie odpowiadał. Kobieta sama przyznała, że uwierzyła w rezerwację bez prowizji, dlatego zgodziła się na kontakt poza serwisem. , uznając, że to wyłącznie jej błąd. Serwis jednak zachęca do kontaktu: - Zapewnienie, że nasza platforma jest miejscem bezpiecznym i godnym zaufania dla naszych klientów. Stale optymalizujemy środki bezpieczeństwa, które stosujemy w celu ochrony klientów. Chociaż nie otrzymaliśmy żadnych przykładów poruszonego problemu, jeśli dowiemy się o jakichkolwiek problemach związanych z ofertą, z naszej platformy - tłumaczy Interii Biznes centrala serwisu . Platforma radzi także swoim użytkownikom, aby nie ufać wiadomościom, w których pojawiają się prośby o podanie poufnych danych. Dotyczy to także zachęt do kontaktu poprzez poczty elektroniczne, komunikatory, SMS-y czy telefon. "Ze względów bezpieczeństwa ", kwituje nam Booking.com.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS