Home/business/Grupa Blix przejmuje Proxi.cloud

business

Grupa Blix przejmuje Proxi.cloud

Technologiczna grupa agregujaca e-gazetki przejea firme Proxi.cloud specjalizujaca sie w geolokalizacji.

October 17, 2024 | business

Grupa Blix jest właścicielem aplikacji Blix, Zdrowe Zakupy i Qpony. Wspólnie mają ponad 10 mln użytkowników w całej Polsce. Teraz zamierza poszerzyć zakres swoich usług i obsługiwać już nie tylko FMCG i retail, ale też inne branże. – Przejęcie Proxi.cloud to strategiczny ruch, który otwiera przed nami nowe możliwości wykorzystania technologii geolokalizacji, sztucznej inteligencji oraz rozszerzenia zasięgu kampanii. Dzięki temu będziemy w stanie dotrzeć do każdego konsumenta podejmującego decyzje zakupowe w Polsce. Zwiększy to znacząco efektywność naszych kampanii reklamowych. Widzimy w tym też potencjał wejścia na nowe rynki, takie jak motoryzacja, OTC [leki bez recepty - red.] czy telekomunikacja. To poszerzy zakres oferowanych rozwiązań, które dziś koncentrują się na branży FMCG i retail – mówi Tomasz Jabłoński, prezes Grupy Blix. Obie firmy współpracują ze sobą już od ponad 7 lat, bo Proxi.cloud było dotychczas partnerem technologicznym Grupy Blix. Przejęta spółka pozostanie operacyjnie niezależnym podmiotem. Biznesy mają się wzajemnie uzupełniać przede wszystkim w obszarze technologii i docierania do konsumentów. Transakcja ma przynieść większą efektywność kampanii drive to store (czyli zachęcania klientów do odwiedzin w sklepach stacjonarnych), co pozwoli klientom uzyskać jeszcze lepsze wyniki. – Dotychczas z satysfakcją korzystaliśmy z usług tej firmy w obszarze pomiaru drive to store. Spółce Proxi.cloud przyglądaliśmy się od dłuższego czasu pod kątem połączenia sił, widząc w tym korzyści. Rozwijając w naszej grupie produkty mobilne, które wspierają sprzedaż w kanale tradycyjnym, traktujemy jej usługi jako brakujący element pomiaru efektywności w procesie zakupowym użytkowników naszych produktów – mówi Tomasz Jabłoński. Zarząd Bliksa zapewnia, że w krótkim okresie pomoże Proxi.cloud w realizacji przyjętej strategii wzrostu, zacieśniając współpracę w obszarze opomiarowania efektów kampanii reklamowych oraz otwarcia nowych kanałów sprzedaży. W dłuższej perspektywie inwestor planuje rozwój nowych produktów w obszarze targetowania kampanii marketingowych. – Nasza strategia zakłada dalsze przejęcia w obszarze rozwiązań konsumenckich oraz technologii pomagających w codziennych, stacjonarnych zakupach. Widzimy dużo obszarów, w których mamy nadzieję pojawić się właśnie dzięki akwizycjom. Celujemy w firmy w fazie wzrostu, które osiągnęły już rentowność lub zamierzają przekroczyć break even point w najbliższych latach. Najważniejszy jest dla nas jednak zespół i lider projektu, gdyż wierzymy w to, że to człowiek, a nie produkt ma największą wartość – mówi Tomasz Jabłoński. W ubiegłym roku przychody Grupy Blix sięgnęły 48,7 mln zł, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do 33,6 mln zł osiągniętych rok wcześniej. Zysk netto podwoił się, wzrastając do 12,7 mln zł z 6,8 mln zł w 2022 r. Przychody Proxi-Cloud w ubiegłym roku wzrosły do 4,59 mln zł, co stanowi niemal dwukrotny wzrost w porównaniu do 2,28 mln zł zanotowanych rok wcześniej. Strata netto zmniejszyła się natomiast do 177,5 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 639,9 tys. zł.

SOURCE : pb

LATEST INSIGHTS