business
Gaming nie ma sobie rownych Wartosc rynku to grube miliardy dolarow a bedzie tylko wiecej
aczna wartosc rynku gamingowego w 2028 roku moze wzrosnac do 260 mld USD - wynika z analizy Bain Company. Wskazano ze o kierunku rozwoju rynku decydowac beda przedstawiciele modego pokolenia dla ktorych gry wideo sa gowna forma rozrywki.
Łączna wartość rynku gamingowego w 2028 roku może wzrosnąć do 260 mld USD - wynika z analizy Bain & Company. Wskazano, że o kierunku rozwoju rynku decydować będą przedstawiciele młodego pokolenia, dla których gry wideo są główną formą rozrywki. fot. Prostock-studio / / Shutterstock Szacowana wartość globalnego rynku gier wideo wyniosła w 2023 roku 196 mld USD i była większa niż łączne wydatki na streaming wideo (114 mld USD), streaming muzyki (38 mld USD) oraz bilety do kina (34 mld USD). Zakończenie pandemii nie spowolniło dynamiki wzrostu na rynku, a eksperci prognozują jego dalszy rozwój i przejmowanie publiczności od innych mediów. Z badania Bain & Company wynika również, że 52 proc. ankietowanych regularnie korzysta z gier. Eksperci sugerują także, by w strategiach firm gamingowych nie ignorować osób w wieku 45+, z których 31 proc. to gracze, jednak podkreślają dominującą rolę młodszego pokolenia. W grupie wiekowej 2-18 lat już 80 proc. badanych korzysta z gier i na tej aktywności spędza około 30 proc. czasu przeznaczonego na rozrywkę. Osoby w wieku 13-17 lat przeznaczają na gry średnio 9,5 godziny tygodniowo, natomiast gracze powyżej 45 roku – 2,5 godziny. Jak dodano, producenci coraz częściej stawiają na immersyjność, czyli budowanie rozległych wirtualnych światów, w które gracze mogą się w pełni zanurzyć, nawiązywać kontakty społeczne i samodzielnie tworzyć treści. W badaniu jedna trzecia graczy wymienia tego typu grę jako ulubioną, natomiast w pokoleniu poniżej 18 lat – połowa. Młodsi gracze używają ekosystemu gier również do robienia zakupów, utrzymywania kontaktu ze znajomymi oraz korzystania z innych mediów, co zwiększa ich wartość jako grupy konsumenckiej z komercyjnego punktu widzenia. Gracze zaangażowani spędzają na grze więcej czasu i są skłonni wydawać na nią więcej. Dla młodszych graczy platformy takie jak Roblox czy Fortnite pełnią funkcję narzędzia kontaktu wspierającego relacje społeczne, czyli podobną do WhatsAppa czy Facebooka w starszych grupach wiekowych. W badaniu zwrócono uwagę na zmianę trendów i nieuchronną dominację tytułów wieloplatformowych (cross-platform), które umożliwiają przechodzenie między urządzeniami – komputerem, konsolą, komórką – w ramach jednej rozgrywki. Zapisanie postaci i gry oraz kontynuowanie jej na innym urządzeniu (cross-save) jest jedną z trzech najbardziej pożądanych cech gier. Pozostałe dwie to stała aktualizacja i dodawanie nowych treści oraz możliwości grania z przyjaciółmi niezależnie od platformy, z której korzystają (cross-play). Ponadto, około 41 proc. użytkowników jest gotowa zapłacić więcej za tytuł, który posiada takie funkcjonalności. Obecnie na liście dziesięciu najpopularniejszych tytułów osiem jest wieloplatformowych, a 70 proc. użytkowników gier korzysta z więcej niż jednego typu urządzenia. mcb/ ana/ Źródło: PAP Biznes
PREV NEWSTurysci z krajow arabskich przyjada w Tatry takze zima. Linie Air Arabia zwiekszaja czestotliwosc lotow do Krakowa
NEXT NEWSMija rok od najwiekszego ataku terrorystycznego na Izrael w historii tego kraju
Strony konfliktu na Bliskim Wschodzie walcza o zmiane rownowagi si w regionie
Bliski Wschod jest miejscem niekomfortowej kohabitacji. Dazenie do zmiany regionalnej rownowagi si stao za decyzja Hamasu o ataku na Izrael 7 pazdziernika 2023 roku a obecnie moze rowniez wpynac na kroki jakie Izrael podejmie wobec Iranu.
Rosja wciaz zarabia na ropie i gazie. Pomagaja "posrednicy"
Sprzedaz ropy i gazu pomimo sankcji wciaz pozostaje kluczowym zrodem dochodow rosyjskiego budzetu z ktorego finansowana jest wojna w Ukrainie. Dochody z podatkow od wydobycia eksportu i sprzedazy tych surowcow oraz produktow ropopochodnych odpowiaday w 2023 r. za 31 proc. wpywow do federalnego budzetu Federacji Rosyjskiej - wylicza Polski Instytut Ekonomiczny.
Przez Polske przechodzi demograficzne tsunami. Nowe dane GUS
Z danych GUS wynika ze w Polsce najwiecej ludzi mieszkao w 2010 r. Od tego czasu nasz kraj skurczy sie o prawie milion osob. Tylko w ostatnim roku populacja zmniejszya sie o 130 tys. To tak jakby z mapy znikneo miasto wielkosci Zielonej Gory Opola lub Rybnika. Nowe dane GUS pokazuja przed jak gigantycznym problemem demograficznym stoi obecnie nasza gospodarka. Niedugo poowa Polakow bedzie po "50".
CIA po sukcesie w Rosji rekrutuje informatorow w Chinach Iranie i Korei Ponocnej
Amerykanska agencja wywiadowcza zamiescia na portalach spoecznosciowych posty w farsi po mandarynsku i koreansku wskazujace jak sie z nia skontaktowac. CIA juz wczesniej prowadzia "z sukcesem" rekrutacje informatorow w Rosji - gosi oswiadczenie agencji.
Mija rok od najwiekszego ataku terrorystycznego na Izrael w historii tego kraju
7 pazdziernika 2023 r. rzadzacy Strefa Gazy palestynski Hamas przeprowadzi niespodziewany atak na Izrael wywoujac najwiekszy od dekad kryzys militarny w regionie. Przypominamy najwazniejsze wydarzenia tamtego dnia.
Turysci z krajow arabskich przyjada w Tatry takze zima. Linie Air Arabia zwiekszaja czestotliwosc lotow do Krakowa
Turysci z krajow arabskich ktorzy licznie odwiedzali Zakopane w wakacje pod Tatry przyjada takze zima - wynika z informacji PAP z Tatrzanskiej Izby Gospodarczej. Linie lotnicze Air Arabia zwiekszaja czestotliwosc lotow z ZEA do Krakowa a turysci arabscy rezerwuja na swieta pobyty w stolicy Tatr.