Home/business/Fast foody czeka zmiana mentalnosci. Polacy stawiaja na dostawy

business

Fast foody czeka zmiana mentalnosci. Polacy stawiaja na dostawy

Od czerwca do sierpnia ruch w pizzeriach zmniejszy sie o 114 proc. w porownaniu z tym samym okresem 2023 r. A o 17 proc. mniej klientow odwiedzio lokale oferujace kanapki i dania z kurczaka - wynika z raportu firmy marketingowej Proxi.cloud i platformy analityczno - badawczej UCE Research. Ich zdaniem nie trzeba bic na alarm a spadek nie musi swiadczyc o mniejszych obrotach. Przybywa bowiem osob korzystajacych z aplikacji i zamawiajacych jedzenie na wynos.

September 26, 2024 | business

Analitycy Proxi.cloud i UCE Research przeanalizowali obroty 1,8 tys. największych restauracji typu fast food a także oferujących kanapki i dania z kurczaka. Przyjrzeli się zachowaniom blisko 3 mln konsumentów. W badaniu wykorzystali dane m.in. z , KFC, Burger Kinga, Max Burgersa i Subwaya a także pizzerii, m.in. Pizzy Hut, Telepizzy, Domino’s Pizza i Biesiadowa. Z raportu wynika, że liczba klientów w pizzeriach spadła o 11,4 proc. r/r, a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka - o 1,7 proc. - Dwucyfrowy spadek bez wątpienia jest biznesowo odczuwany przez sieci pizzerii i można spodziewać się, że one rekompensują ten stan wyższymi cenami - twierdzi w podsumowaniu do badania Mateusz Chołuj z Proxi.cloud. Natomiast współautorzy analizy z platformy UCE Research zauważają, że - uzasadniają. Dlatego przeanalizowano średnią, miesięczną częstotliwość wizyt. Z badania wynika, że Od czerwca do sierpnia wskaźnik wyniósł 2,3 - tyle samo co rok wcześniej. Gorzej wypadły lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka. Tam częstotliwość wizyt spadła o 1,5 proc. (lub 0,1 punkt procentowy). Wskaźnik jest równy 3,6 wizyt w ciągu miesiąca. Poprzedni wynosił 3,6. Klienci fast foodów spędzają w nich nieco więcej czasu. Jak obliczono, Od czerwca do sierpnia klienci jedli pizzę średnio przez 22 min. 49 sek. W porównaniu do tego samego okresu 2023 r. było to o 28 sekund dłużej. Nie spieszyli się jedzący kanapki i dania z kurczaka. - średnio 23 min. 4 sek. - o 5 sek. dłużej niż w 2023 r. W opinii ekspertów Proxi.cloud, Ich zdaniem, na spadek ruchu i rzadsze stołowanie się poza domem mógł wpłynąć okres wakacyjny i sytuacja ekonomiczna. - – zwraca uwagę Łukasz Pytlewski z firmy technologicznej Proxi.cloud. Wzrost zamówień poprzez aplikacje skraca czas wizyt w lokalach. Eksperci przewidują, że z powodu rozwoju aplikacji i platform do składania zamówień z dowozem, liczba klientów w lokalach będzie się zmniejszała. - Sieci powinny w większym stopniu skupiać się na pozyskiwaniu i utrzymaniu gości, nie tylko na działaniach nakierowanych na wzrost częstotliwości wizyt – zachęca Łukasz Pytlewski.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS