business
Elektryczne busy do Morskiego Oka. Gorale zjednoczeni mowia "przeciw"
Wadz wszystkich gmin Powiatu Tatrzanskiego sa przeciwne wprowadzeniu elektrycznych busow na trase do Morskiego Oka. Stowarzyszenie Przewoznikow do Morskiego Oka poinformowao w sobote ze wspolne stanowisko w tej sprawie zostao skierowane do MKiS ktore zapewnio zakup czterech elektrykow na ten szlak.
Władz wszystkich gmin Powiatu Tatrzańskiego są przeciwne wprowadzeniu elektrycznych busów na trasę do Morskiego Oka. Stowarzyszenie Przewoźników do Morskiego Oka poinformowało w sobotę, że wspólne stanowisko w tej sprawie zostało skierowane do MKiŚ, które zapewniło zakup czterech „elektryków” na ten szlak. fot. Marcin Szkodzinski / / FORUM Do Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) w minionym tygodniu wpłynęła jedna oferta od warszawskiej firmy MERCUS PSQ Sp. z o. o. na dostarczenie czterech elektrycznych busów za kwotę 3 mln 198 tys. zł. Pojazdy miałyby wozić do Morskiego Oka osoby z niepełnosprawnościami. Władze gmin z Podhala, w tym Zakopanego, Bukowiny Tatrzańskiej, Poronina, Kościeliska, Białego Dunajca oraz władze powiatu Tatrzańskiego sprzeciwiają się wprowadzeniu elektrycznych pojazdów na tę trasę. Starosta Tatrzański Andrzej Skupień zwraca wagę w rozmowie z PAP, że minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska odwołała spotkanie planowane po wakacyjnych testach „elektryków” i sama podjęła decyzję o zakupie busów elektrycznych. „Mięliśmy przeanalizować wyniki testów i wspólnie podjąć decyzję, co dalej. Nie możemy się godzić na takie traktowanie, że bez samorządów zapada decyzja na szczeblu ministerialnym o transporcie na naszym terenie. TPN nie jest uprawniony do świadczenia przewozów pasażerskich, a do utworzenia nowych linii komunikacji potrzebna jest odpowiednia infrastruktura. Wprowadzenie takiego transportu mogłoby stworzyć niebezpieczeństwo dla turystów wędrujących tą trasą” – powiedział PAP starosta Skupień. Dodał, że wozacy nadal są zainteresowani testami wozów konnych wspomaganych elektrycznie, a dysponując funduszami ministerialnymi, można by przeznaczyć środki na opracowanie takich zaawansowanych wozów. „Zmiana, która została zaproponowana w transporcie do Morskiego Oka, nie jest poparta żadnymi argumentami. To działania lobby, które kieruje się swoim interesem, a na pewno nie dobrostanem koni, bo wszystkie badania przeprowadzone szczegółowo co roku wskazują, że konie są w dobrej kondycji, więc nie ma żadnych argumentów, aby zaprzestać kursowania wozów konnych” - skomentował wójt gminy Bukowina Tatrzańska Andrzej Pietrzyk. W maju doszło do spotkania minister Hennig-Kloski w siedzibie TPN w Zakopanem z przedstawicielami wozaków organizujących konny przewóz na trasie do Morskiego Oka i aktywistami działającymi na rzecz zwierząt. Wypracowano wówczas 12-punktowe porozumienie, które m.in. zakładało rozpoczęcie testów elektrycznych busów na trasie do Morskiego Oka. Aktywiści domagają się całkowitego wycofania transportu konnego z trasy do Morskiego Oka. Twierdzą, że zwierzęta cierpią, ciągnąc wozy pod górę, a trasa jest zbyt wyczerpująca, by praca koni mogła odbywać się w humanitarnych warunkach. Konie pracujące na trasie do Morskiego Oka co roku, przed każdym letnim sezonem turystycznym, przechodzą szczegółowe badania weterynaryjno-hipologiczne, w tym ortopedyczne. W bieżącym roku 303 z 307 koni zostało dopuszczonych do pracy na trasie przez wszystkich członków komisji, a w ubiegłym roku dwa konie nie przeszły badań i zostały wycofane z pracy. Zasady pracy koni na górskim odcinku ściśle określa regulamin Tatrzańskiego Parku Narodowego. „Mamy nadzieję, że normalność zwycięży. Szczegółowe badania lekarskie wykluczają, że konie na trasie do Morskiego Oka są źle traktowane i pracują ponad siły. Teraz dostaliśmy wsparcie wszystkich samorządów z powiatu Tatrzańskiego. Dobrostan koni jest pod stałą kontrolą. Tak zwani obrońcy praw zwierząt mają w tym jakiś cel i wymyślają różne niestworzone historie. Z jednej strony mówią, że po górach trzeba chodzić pieszo, a z drugiej proponują turystom podwózkę busami. To hipokryzja” - powiedział PAP szef przewoźników konnych do Morskiego Oka Władysław Nowobilski.(PAP) szb/ itm/ Źródło: PAP
PREV NEWSMedia ciezkie walki Izraela z Hezbollahem na poudniu Libanu
NEXT NEWSHandel diamentami w Belgii notuje "katastrofalne" wyniki
To on ma zatrzymac "zielony ad" w USA. Trump biznesmen od ropy zajmie sie energetyka
Donald Trump ogosi kto bedzie odpowiedzialny za kwestie energetyczne w jego administracji. Szefem departamentu energii zostanie Chris Wright przedstawiciel biznesu naftowego i oredownik zwiekszania wydobycia paliw kopalnych. Zastapi na tym stanowisku zwolenniczke zielonej energii powoana przez Joego Bidena.
Ceny pradu 2025. Jest deklaracja ministra finansow
Ceny pradu w 2025 r. niepokoja Polki i Polakow. Wielu konsumentow obawia sie ogromnych podwyzek ze wzgledu na koniec obowiazywania niektorych programow osonowych. W odpowiedzi na te niepokoje minister finansow zozy deklaracje ktora ma przeozyc sie na cene pradu w 2025 r.
Wspolny kandydat PiS PSL i Konfederacji Doradca prezydenta zaskoczy pomysem
Sojusz w obozie prawicy Doradca prezydenta nakresla scenariusz ktory miaby dac jej zwyciestwo w wyborach. Wierze ze liderom PiS PSL i Konfederacji uda sie porozumiec i ze bedzie wystawiony jeden kandydat doradca prezydenta RP ukasz Rzepecki.
Chiny stana sie bardziej pro-kryptowalutowe pod wpywem Trumpa Best Wallet uruchamia przedsprzedaz coina BEST
Donald Trump niedawno wybrany na kolejna kadencje prezydencka w USA zapowiada wsparcie dla kryptowalut co moze miec znaczacy wpyw na globalny rynek cyfrowych aktywow. W szczegolnosci Chiny ktore od 2021 roku utrzymuja scisy zakaz dotyczacy kryptowalut moga rozwazyc zmiane swojej polityki pod wpywem amerykanskich decyzji. W czasie kiedy tocza sie debaty na temat przyszosci kryptowalut ...The post Chiny stana sie bardziej pro-kryptowalutowe pod wpywem Trumpa Best Wallet uruchamia przedsprzedaz coina BEST appeared first on usinessinsider.
Rolnicy obawiaja sie zalewu taniej zywnosci z Ameryki Poudniowej. Sa przeciwni umowie UE i Mercosur
Europejscy rolnicy sprzeciwiaja sie umowie miedzy UE a krajami Mercosur w obecnie wynegocjowanym ksztacie. Obawiaja sie ze unijny rynek zostanie zalany przez tania zywnosc z Ameryki Poudniowej poniewaz tamtejsi...
310 mln dolarow za Gladiatora II. Panie rezyserze Ridleyu Scotcie mamy problem
Budzet "Gladiatora" II puch z kazdym tygodniem. Requel legendarnego filmu z Russelem Crowem oryginalnie mia kosztowac 165 mln dolarow jednak przez strajki scenarzystow i aktorow a nastepnie powiekszajace sie koszty CGI wynios ponad 310 mln dolarow czyli wiecej niz srednio film o Avengersach uwazanych za najdrozsze. Czy ten popcornowy hit ma szanse sie zwrocic czy podazy droga "Napoleona"