Blogs
Home/business/Dofinansowanie na promocje marek

business

Dofinansowanie na promocje marek

Tylko do 28 listopada MSP moga stanac w szranki o dotacje ktore pomoga im wyroznic sie na zagranicznych rynkach.

November 24, 2024 | business

To już ostatni dzwonek dla przedsiębiorców, którzy chcą startować w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” z działania 2.25 programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Przedsiębiorcy mają tylko kilka dni na składanie wniosków o dofinansowanie. Nabór zakończy się 28 listopada, a w puli jest 50 mln zł. Z pomocą grantów firmowe marki zaistnieją na obcych rynkach. Z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce”, przygotowanego przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), wynika, że od 2005 r. polski eksport produktów i usług wzrósł trzykrotnie, do ponad 2 bln zł w 2022 r. Specjaliści PARP zwracają uwagę, że przedsiębiorcy znad Wisły potrafią odpowiednio identyfikować nisze rynkowe i wypełniać je wyrobami wysokiej jakości. Podkreślają, że nasz kraj jest coraz częściej postrzegany na arenie międzynarodowej jako miejsce innowacyjnych technologii i solidnych usług. To, jak dodają, wzmacnia pozycję polskich MŚP na rynkach zagranicznych. Specjaliści PARP zauważają ponadto, że właściwe promowanie marek produktowych powinno polegać na stosowaniu przez przedsiębiorców przemyślanej strategii ekspansji zagranicznej. Podkreślają, że jakość wyrobów jest ważna, jednak istotna jest również umiejętność opowiadania historii o firmowych markach. Dzięki niej przedsiębiorcy łatwiej nawiązują relacje z odbiorcami. Dotacje z działania 2.25 FENG pomogą właścicielom MŚP wypromować marki produktowe na targach i konferencjach międzynarodowych. Warto podkreślić, że nabór „Promocja marki innowacyjnych MŚP” jest przeznaczony dla firm, które mają znaczący potencjał eksportowy. Jest on mierzony wartością przychodów z eksportu. Eksperci PARP sprawdzą, jaki poziom wspomnianych przychodów osiągnęli przedsiębiorcy w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie. Co ważne, w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym powinni uzyskać z tego tytułu co najmniej 20 proc. przychodów netto. Inny ważny wymóg naboru dotyczy poniesienia nakładów na działalność badawczo-rozwojową w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Przedsiębiorcy muszą to potwierdzić w odpowiednim sprawozdaniu złożonym do Głównego Urzędu Statystycznego. Istotne jest również kryterium konkursu dotyczące wdrożenia przez przedsiębiorcę innowacji produktowej. Każdy wnioskodawca może liczyć na maksymalne dofinansowanie sięgające do 50 proc. kosztów kwalifikowanych planowanego projektu. To oznacza, że wkład własny przedsiębiorcy powinien wynieść co najmniej połowę całkowitego kosztu przedsięwzięcia. Wymogi konkursu nie przewidują minimalnej i maksymalnej wartości projektu. Beneficjenci dotacji przeznaczą je na wynajem, budowę i obsługę stoiska wystawowego. Pokryją też koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w międzynarodowych targach lub misjach gospodarczych. Granty sfinansują również wydatki przeznaczone na przeprowadzenie kampanii promocyjnej podczas wspomnianych wydarzeń. Co ważne, działalność gospodarcza wnioskodawców powinna wpisywać się w jedną z następujących branż: medyczna i farmaceutyczna, budowa i wykańczanie budowli, elektronika profesjonalna, mikroelektronika i fotonika, zielone technologie, IT/ICT i przemysł kreatywny. Na tej liście są również sektory: kosmetyczny, maszyn i urządzeń, meblarski, motoryzacyjny, pojazdów szynowych, statków specjalistycznych, jachtów i łodzi, wysokich technologii w dziedzinie bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania, lotniczo-kosmiczny lub spożywczy.

SOURCE : pb

LATEST INSIGHTS