Home/business/Do samolotu marsz. Goldman Sachs prognozuje duzy wzrost zapotrzebowania na paliwo lotnicze

business

Do samolotu marsz. Goldman Sachs prognozuje duzy wzrost zapotrzebowania na paliwo lotnicze

Wedug prognoz Goldman Sachs zapotrzebowanie na paliwo lotnicze na swiecie wzrosnie do 2040 r. o 45 proc. Jak tumacza ekonomisci wynika to ze spodziewanego wzrostu liczby pasazerow linii lotniczych oraz wyzwan dot. zielonych alternatyw.

October 20, 2024 | business

Według prognoz Goldman Sachs zapotrzebowanie na paliwo lotnicze na świecie wzrośnie do 2040 r. o 45 proc. Jak tłumaczą ekonomiści, wynika to ze spodziewanego wzrostu liczby pasażerów linii lotniczych oraz wyzwań dot. zielonych alternatyw. fot. Paper Trident / / Shutterstock Według prognoz Goldman Sachs światowy popyt na paliwo lotnicze i inne rodzaje nafty lotniczej będzie rósł do 2040 r., a wzrost wyniesie 3,2 miliona baryłek dziennie (45 proc.), do 10,3 miliona baryłek dziennie. Ekonomiści prognozują mocny, średni roczny wzrost popytu o 0,2 miliona baryłek dziennie w ciągu najbliższych pięciu lat, który stopniowo będzie spadał do 0,1 miliona baryłek dziennie pod koniec 2030 r. Jak zaznaczono, dwa czynniki wspierają prognozę zapotrzebowania na paliwo - przewidywany gwałtowny wzrost liczby pasażerów linii lotniczych oraz wyzwania dot. zielonych alternatyw. Ekonomiści Goldman Sachs spodziewają się, że liczba pasażerów linii lotniczych podwoi się do 2040 r. w porównaniu z 2023 r., ponieważ gospodarki rynków wschodzących znajdują się na wczesnym etapie wdrażania podróży lotniczych, kiedy wzrost dochodów prowadzi do szczególnie szybkiego wzrostu liczby podróży lotniczych. W komunikacie podkreślono, że podróże lotnicze są znacznie bardziej wrażliwe na PKB niż transport drogowy. Przy obecnym poziomie globalnego PKB na mieszkańca, taki sam wzrost dochodów zapewnia większy wzrost przepływu pasażerów w transporcie lotniczym, niż posiadania pojazdów. Podkreślono, że silny wzrost ruchu lotniczego będzie stanowił siłę napędową dla popytu na paliwo lotnicze. W przypadku drugiego czynnika, wyzwań dot. zielonych alternatyw, zaznaczono, iż SAF (sustainable aviation fuels, zrównoważone paliwa lotnicze - PAP) obecnie stanowią mniej niż 1 proc. paliwa lotniczego. Zrównoważone paliwo lotnicze to alternatywne paliwo wytwarzane z surowców innych niż ropa naftowa, które ogranicza emisje pochodzące z transportu lotniczego. Według ekonomistów niewielkie nakłady na SAF, wiążące ograniczenia technologiczne i wysoki udział kosztów paliwa w cenach biletów lotniczych stanowią poważne wyzwania dla zwiększenie skali wykorzystania zrównoważonych paliw lotniczych. agg/ malk/ Źródło: PAP

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS