Blogs
Home/business/Cotygodniowy Scam Alert. Oszusci nie proznuja zbliza sie goracy okres

business

Cotygodniowy Scam Alert. Oszusci nie proznuja zbliza sie goracy okres

Dla oszustow dziaajacych w sieci nadchodza zniwa. Zbliza sie okres wzmozonych internetowych zakupow kiedy konsumenci w poszukiwaniu okazji traca czujnosc. Przygladamy sie ostatnim kampaniom prowadzonym przez przestepcow.

November 15, 2024 | business

Dla oszustów działających w sieci nadchodzą żniwa. Zbliża sięokres wzmożonych internetowych zakupów, kiedy konsumenci w poszukiwaniu okazji tracączujność. Przyglądamy się ostatnim kampaniom prowadzonym przez przestępców. fot. zef art / / Shutterstock W Cotygodniowym Scam Alercie prezentujemy najnowszeprzypadki internetowych scamów i wyłudzeń. Wskazujemy na wzorce zidentyfikowanew ostatnim czasie przez instytucje odpowiedzialne za monitorowanie oszustw wsieci oraz specjalistyczne serwisy poświęcone bezpieczeństwu online. Wyłudzenie „na paczkę” – oszuści udają DHL Oszustwa „na dopłatę” to klasyka w repertuarze internetowychprzestępców. Schemat pozostaje ten sam, ale regularnie zmieniają się szczegółyserwowanej potencjalnym ofiarom historii oraz instytucja, która rzekomo jestnadawcą wiadomości. Jak informuje CERT Polska, trwa kampania, w której pojawia sięlogo firmy kurierskiej DHL. Wiadomość SMS trafiająca na telefony klientów zawierainformację o konieczności uiszczenia dopłaty za przesyłkę. Informacji towarzyszylink. CERT Polska Po kliknięciu w link ofiara trafia na stronę, gdziewyłudzane są dane karty płatniczej oraz kod weryfikacyjny potwierdzającyoperację. Odblokuj konto, czyli phishing wycelowany w klientów Pekao Internetowi przestępcy celują w klientów Banku Pekao, a zwłaszczaużytkowników aplikacji PeoPay. Jak informuje CSIRT KNF, trwa kampaniaphishingowa oparta na wiadomościach SMS. Potencjalna ofiara otrzymuje tą drogąpowiadomienie o problemach z aplikacją mobilną banku. Pojawia się wezwanie dozweryfikowania danych, aby uniknąć blokady rachunku. CSIRT KNF Kliknięcie w link w wiadomości przenosi użytkownika napodrobioną stronę banku. W ten sposób wyłudzane są dane do logowania doinstytucji. Phishing dla klientów Santander Banku – problemy z kontem Oszuści próbują wyłudzić dane klientów Santander Banku, ostrzegaserwis Niebezpiecznik.pl . Wiadomość phishingowa trafiająca losowo doskrzynek pocztowych internautów wskazuje, że adresatowi grozi blokada rachunku.Konieczne jest kliknięcie w link i zaktualizowanie danych. Link prowadzi do podrobionej strony logowania instytucji,gdzie wyłudzane są login i hasło, a także kod wysyłany przez bank SMS-em. Ofiara,która poda dane zostanie okradziona, potwierdzając kolejne operacje. Karta płatnicza w niebezpieczeństwie – oszuści udają Netflixa Rzekoma konieczność aktualizacji danych o formie płatnościjest pierwszym krokiem oszustwa, przed którym ostrzega CSIRT KNF. Wiadomośćmailowa trafiająca na skrzynki pocztowe podszywa się pod serwis Netflix. Oszuściprzypominają adresatom o konieczności podania informacji koniecznych doopłacenia subskrypcji. Groźbą jest tym razem brak dostępu do biblioteki filmów. CSIRT KNF W następnym kroku, po kliknięciu w link w wiadomościphishingowej, użytkownik trafia na podrobioną stronę platformy. Tam wyłudzanesą dane karty płatniczej, w tym kod CVC2/CVV2 służący do potwierdzaniatransakcji bez fizycznej prezentacji plastiku. Naruszenie praw autorskich – oszuści straszą pozwem Interesującym przykładem internetowego scamu jest schemat,przed którym ostrzega CERT Polska. Do skrzynek pocztowych trafia wiadomość orzekomym naruszeniu praw autorskich przez adresata. Treść ma przypominać pismo przygotowaneprzez prawników jednego z internetowych wydawców. Nadawca wskazuje, że zastrzegasobie prawo do żądania odszkodowania. CERT Polska W wiadomości pojawia się załącznik zawierający rzekomo dowodynaruszenia prawa autorskiego. Plik ma w rzeczywistości za zadanie zainfekowaniekomputera złośliwym oprogramowaniem i kradzież danych oraz haseł. Socjotechnicznasztuczka przygotowana przez przestępców może okazać się skuteczna, zwłaszcza jeśli adresat prowadzi w sieci bloga lub inny serwis. Polacy czują się w sieci coraz mniej bezpiecznie 12 listopada Bank Pocztowy opublikował wyniki drugiej falibadania na temat cyberprzestępstw finansowych. W porównaniu z wynikami otrzymanymirok wcześniej (we wrześniu 2023 r.) widoczny jest spadek poczuciabezpieczeństwa konsumentów w sieci. Odsetek czujących się pewnie podczaskorzystania z bankowości internetowej spadł przez rok o 7 pp. (do 74 proc.), az zakupów internetowych - o 3 pp. (do 72 proc.). Największą rozpoznawalnością cieszą się schematy oszustw „nawnuczka” (89 proc. respondentów deklarowała znajomość tej metody) oraz nadopłatę do paczki (74 proc.). Najsłabiej znana jest m.in. metoda na sprzedaż naOLX (46 proc.). Szerzejo wynikach badania piszemy tutaj . Chcesz dowiedzieć się więcej? W serwisie Scamingout szczegółowo przedstawiamy schematydziałania przestępców i radzimy jak się uchronić przed oszustwami. Bankier.pl Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS