Blogs
Home/business/Coraz szersza oferta benefitow w firmach

business

Korzysci pozapacowe dla pracownikow raport VanityStyle

Badanie zlecone przez VanityStyle pokazuje ze wiekszosc MSP oferuje benefity pracownikom takie jak ubezpieczenia na zycie spotkania integracyjne opieke medyczna szkolenia karty sportowe czy bilety do kina. Zaangazowanie w motywowanie pracownikow rozni sie pomiedzy mikro maymi a duzymi firmami w sektorze MSP.

January 08, 2025 | business

Według wyników badania VanityStyle, niewiarygodne, ale prawdziwe – niemal każde MŚP (tj. 92 proc.) posiada jakiś rodzaj benefitu dla swoich pracowników. To impresyjny osiągnięcie! Świadczenia pozapłacowe oferowane są z szeroką ręką przez 85 proc. mikroprzedsiębiorstw, 97 proc. małych firm i aż 94 proc. średnich przed- wmowy. Co stanowi największe zaskoczenie? Otóż dominującym benefitem pozapłacowym okazało się ubezpieczenie na życie, świadczone przez 35 proc. firm. Warto jednak zwracać uwagę, że szczególnie duża część zatrudniających od 50 do 249 pracowników ma takie ubezpieczenie w swojej ofercie. Ubezpieczenia te stają się niezbędnym narzędziem motywacyjnym w MŚP, szczególnie teraz, gdy rywalizacja o pracowników nasila się. Jest to Kosztowne, ale skuteczne rozwiązanie zyskujące na popularności, gdyż buduje lojalność pracownik&;ow oraz promuje firmowy wizerunek jako odpowiedzialnego pracodawcy dbającego o dobro swojego personelu. Bardzo dużo firm stosuje elastyczne polisy grupowe, kt&;re mogą być uwarunkowane specyfik&; danego sektora, np. ryzykiem związanymz fizyczną pracą lub mobilnością. Coraz popularniejsze stają się również kafelki, pozwalające na indywidualną dostosowanie poziomu ubezpieczenia do potrzeb pracownik&;w – tak to przedstawia Grzegorz Gasiecki, szef ProPlusa. Wśród najczęściej oferowanych benefitów w firmach, zaraz po ubezpieczeniach na życie, znalazły się spotkania integracyjne i okolicznościowe, które organizuje 29 proc. MŚP. Niewiele mniej, bo 24 proc., oferuje szkolenia oraz wsparcie finansowe na posiłki. Identyczny odsetek firm umożliwia pracownikom korzystanie z kart sportowych, co zauważalne jest ze względu na ich coraz większa popularność. Jak wyjaśnia Joanna Skoczeń, szefowa VanityStyle, współcześnie karty sportowe są nieodłącznym elementem filozofii firmy dbającej o zdrowie swojego personelu. Jest coraz więcej pracodawców, kt&;rzy zdają sobie sprawę, że aktywność fizyczna ma kluczowy wpływ na kondycje, redukcję stresu, poprawę samopoczucia oraz zwiększenie produktywności zespołu. Regularne ćwiczenia pomagają w profilaktyce cywilizacyjnych chorób, takich jak otyłość, cukrzyca, wady serca czy depresja. Następnie, 21 proc. firm nagradza swoich pracownik&;w bonami oraz kartami przedpłaconymi, a 20 proc. pozwala na skrócenie godzin pracy w piątek. Z przeprowadzonych badań VanityStyle wypływa, że pracodawcy z coraz większą chęcią oferują swoim pracownikom chwilę relaksu w postaci bilet&;w oraz wehików do teatrów oraz kin – dobro kulturowej rozrywki. Zauważalne jest, że 20 proc. mikro, 14 proc. małych i 26 proc. średnich firm decyduje się na taki benefi. Poniżej jedna piąta MŚP oferuje swojemu personelowi kursy językowe, wsparcie w dojeżdzie do pracy, fenomenalne wykłady, spotkania z specjalistami, automatyczny dostęp do opieki psychologicznej oraz specjalne przerwy na odbudowę energii. Specjaliści w tej dziedzinie akcentują, że oferty benefitów dostępnych w sektorze MŚP są coraz bardziej różnorodne. Nawet jeżeli odnotowuje się znaczące odmien- ności w planowaniu motywacji poza finansową w mikro- i małych firmach w zestawieniu z ich dużymi odpowiednikami. Scisle chodzi o ilość proponowanych świadczeń dla jednego pracownika. W mniejszych przedsi&;biorstwach pracownik zazwyczaj może liczyc na określony liczbowo benefit, natomiast w dużych firmach, standardem stają się całe zestawy, czesto idealnie spersonalizowane do potrzeb danego zatrudnionego – jak tłumaczy Joanna Skoczen.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS