Blogs
Home/business/Chca pokonac McDonald's. Arena walki ma byc polski rynek

business

Chca pokonac McDonald's. Arena walki ma byc polski rynek

Szwedzka siec restauracji z burgerami MAX Premium Burgers ma smiae plany dotyczace rozwoju na polskim rynku. Jej prezes Richard Bergfors w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl zapowiada ze to wasnie Polska stanie sie arena walki firmy z McDonald's - i mowi w jaki sposob chce pokonac globalnego giganta branzy fast food.

November 04, 2024 | business

Początki sięgają 1968 r. Pierwsza restauracja - wówczas jeszcze pod szyldem X-grillen - powstała . Założyli ją Curt Bergfors i Britta Fredriksson. Obecnie lokale MAX Burgers są obecne w Szwecji, Polsce, Norwegii i Danii. . Na drugim miejscu, co ciekawe, nie znajduje się żaden z pozostałych krajów skandynawskich, a właśnie (w Norwegii jest ich 8, a w Danii - 5). I to polski rynek, według zapowiedzi obecnego CEO firmy Richarda Bergforsa (syna założyciela) ma stać się areną zmagań szwedzkiego konceptu z globalnym gigantem, czyli McDonald's. Jak MAX Burgers chce to osiągnąć, biorąc pod uwagę fakt, że , a przychody amerykańskiej sieci fast food nad Wisłą w 2023 roku wyniosły 2,2 mld zł wobec 220,5 mln zł zanotowanych przez Szwedów? - zapewnia Bergfors w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl. Jak tłumaczy, "Może nie jesteśmy najtańsi, ale nie mamy cen wyższych niż około pięć procent od konkurencji" - uściśla. Richard Bergfors dostrzega "ogromny potencjał" w polskim rynku QSR (ang. quick service restaurants, czyli restauracje szybkiej obsługi). Zdaniem prezesa, . Na razie , na który skandynawska firma przeznacza w Polsce większe kwoty. Jak wyjaśnia Bergfors, nad Wisłą szyld MAX Burgers nie korzysta z handicapu w postaci "patriotyzmu konsumenckiego" na miarę tego, jakim cieszy się w Szwecji, gdzie sieć jest traktowana przez konsumentów jako krajowa (i lepsza) alternatywa dla oferty McDonald's. To właśnie dlatego MAX Burgers na szwedzkim rynku jest obecnie najbardziej dochodową siecią restauracji z przychodem na poziomie 1,8 mld zł (4,7 mld szwedzkich koron), chociaż McDonald's przewyższa skandynawską sieć pod kątem liczby lokali. Bergfors zapowiada w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl, że (w ten horyzont czasowy wpisuje się plan zwiększenia liczby lokalu w Polsce do co najmniej 200). "I dopiero potem będziemy się rozglądać za wejściem na nowe rynki, jednak najpierw musimy się umocnić na obecnych" - mówi, jako potencjalny kierunek dalszego rozwoju wskazując Niemcy.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS