Home/business/Amica nie traci wiary

business

Amica nie traci wiary

Polski gigant AGD odnotowa wyrazne pogorszenie wynikow finansowych za pierwsze porocze. Nadal jednak liczy na wieksza sprzedaz i chce byc najbardziej rekomendowana marka w Europie.

September 27, 2024 | business

W II kw. 2024 r. strata netto producenta AGD wyniosła 4,3 mln zł (spadek o 19,4 proc. r/r), zysk operacyjny sięgnął 6,3 mln zł (spadek o 67,2 proc.), a przychody wyniosły 617,2 mln zł (spadek o 13,8 proc.). Wyniki finansowe za pierwsze półrocze również wyglądają kiepsko. Strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 1,2 mln zł (spadek o 70,7 proc.), przychody sięgnęły 1,245 mld zł (spadek o 13 proc.), a wynik EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł 43,5 mln zł (spadek o 32,1 proc.). „Na spadek wartości przychodów w porównaniu do okresu porównawczego znaczący wpływ w bieżącym okresie miały czynniki makroekonomiczne, do których możemy zaliczyć pesymistyczne nastroje konsumenckie obserwowane na rynkach krajów europejskich. Ponadto ograniczenie działalności na rynku rosyjskim spowodowało spadek wartości przychodów o około 42 mln zł w bieżącym okresie” — czytamy w sprawozdaniu zarządu. Producent wyjaśnia, że największy wartościowo wpływ na zwiększenie marży na zysku ze sprzedaży w porównaniu z okresem porównawczym miało wzmocnienie złotego do juana, co pozwoliło skompensować negatywny wpływ zmniejszenia przychodów ze sprzedaży. „Eskalacja konfliktu na Morzu Czerwonym wpłynęła negatywnie na koszty transportu towarów z Chin — grupa szacuje negatywny wpływ w wysokości około 15 mln zł względem tego samego okresu w poprzednim roku” — czytamy w sprawozdaniu. Mimo wyraźnego pogorszenia wyników w pierwszym półroczu Amica nie traci nadziei. 26 września zatwierdziła nową strategię pt. „Back to profitability”, w której zaprezentowała dalsze działania oraz prognozę wyników finansowych i sprzedażowych na kolejne lata. Firma w dalszym ciągu zamierza oferować „trwałe i niezawodne sprzęty AGD z najwyższej jakości obsługą w celu ułatwienia codziennego życia konsumentom, respektując dziedzictwo lokalnych marek i lokalne tradycje”. Celem jest stanie się najbardziej rekomendowaną marką sprzętu grzejnego na kluczowych rynkach w Europie. Głównym rynkiem zbytu ma być Europa, a poszczególnym rynkom będą przeznaczone konkretne strategie sprzedażowo-marketingowe. Amica podkreśla, że nadal zamierza kłaść nacisk na szeroko rozumianą jakość, satysfakcję konsumentów i efektywność produkcji. Filarem strategicznym firmy mają być również kwestie związane z HR i kulturą organizacyjną, w tym zaangażowaniem, wsparciem, przyciąganiem i rozwijaniem talentów. Producent sprzętu AGD zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 3 proc. w 2027 r. oraz powyżej 7 proc. w latach 30., EBITDA ma wynieść odpowiednio 5 i 7 proc., a wskaźnik RONA (rentowność aktywów netto) 14 i ponad 17 proc. Spółka zaznacza, że chce utrzymać status spółki dywidendowej i przy zachowaniu stabilnej sytuacji płynnościowej wypłacać do 35 proc. zysku netto w formie dywidendy.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS