Home/business/Amerykanie rezygnuja z ulubionego przysmaku. Jest za drogi

business

Amerykanie rezygnuja z ulubionego przysmaku. Jest za drogi

Klienci McDonalds kupuja zdecydowanie mniej frytek. Spadek sprzedazy odczu najwiekszy producent frytek w Ameryce Ponocnej i gowny dostawca dla sieci fast foodow. Gigant zamyka fabryke i zwalnia kilkaset osob.

October 08, 2024 | business

Sieci starają się przyciągnąć klientów, zmieniając menu. McDonald’s wprowadził w USA posiłek za 5 dol. (ok. 20 zł), który składa się z cheeseburgera McDouble lub kanapki McChicken, małych frytek, 4-częściowych nuggetsów z kurczaka i małego napój. Jednak to nie pomaga producentom frytek. "Wiele z tych promocyjnych ofert posiłków powoduje, że konsumenci przechodzą od średnich do małych frytek" – powiedział w zeszłym tygodniu Thomas Werner, dyrektor generalny Lamb Weston, największego producenta frytek w Ameryce Północnej i głównego dostawcy dla sieci fast foodów, restauracji i sklepów spożywczych. Największy w USA producent frytek zwolni 400 osób Lamb Weston zamyka zakład produkcyjny w stanie Waszyngton. W zeszłym tygodniu firma ogłosiła, że ​​zwolni prawie 400 pracowników, czyli 4 proc. siły roboczej, i tymczasowo ograniczy linie produkcyjne w odpowiedzi na spadający popyt ze strony klientów. Odwrót od sieci fast foodów mocno odbił się na Lamb Weston, ponieważ ludzie rzadko przygotowują frytki w domu. Według firmy około 80 proc. frytek spożywanych w Stanach Zjednoczonych pochodzi z sieci fast foodów. McDonald’s, największy klient Lamb Weston, odpowiada za 13 proc. sprzedaży.

SOURCE : businessinsider_pl

LATEST INSIGHTS