Blogs
Home/business/Ailleron ma apetyt na akwizycje

business

Ailleron ma apetyt na akwizycje

Jeszcze przed koncem roku informatyczna grupa moze poinformowac o nowym przejeciu a strategia rozwoju przez akwizycje ma byc kontynuowana w kolejnych latach. Liczy na poprawe w segmencie fintechowym.

November 26, 2024 | business

Spółka Software Mind z grupy Ailleron, która w marcu sfinalizowała przejęcie amerykańskiej spółki Prosoft, właściciela marki number8, prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie kolejnych zakupów. — Chcemy w tym roku zrealizować jeszcze jedną akwizycję. Dwa główne kierunki, w których poszukujemy firm, to Europa i USA — mówi Grzegorz Młynarczyk, prezes Software Mind i wiceprezes Aillerona. Zapowiedział, że w kolejnych latach spółka chce kontynuować proces inwestycyjny i poszukuje nowych celów do przejęcia. — Myślimy nad otworzeniem nowych kierunków, jeśli chodzi o bazę kliencką. Dotyczy to planów na lata 2025-27 — powiedział Grzegorz Młynarczyk. Przejęty w marcu Prosoft przyczynił się do poprawy wyników grupy w III kw. Najnowszy nabytek dołożył 36,6 mln zł do przychodów i 5,6 mln do EBITDA. W rezultacie Ailleron zanotował w III kw. przychody na poziomie 145,5 mln zł, o 27 proc. wyższe rok do roku. EBITDA wzrosła ponad dwukrotnie — do 22,8 mln zł. Zysk operacyjny był na poziomie 19,1 mln zł wobec 7,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na wyniki i rentowność grupy pozytywnie wpłynął brak jednorazowych kosztów, którymi obciążone były rezultaty w okresie porównawczym, kiedy Ailleron miał dodatkowe koszty związane z zakończeniem projektu w Pekao oraz z przejęciami. Negatywnie na rezultaty wpłynęły natomiast umocnienie się złotego do dolara i euro. — Rynek nie powrócił to trendu, który był jeszcze dwa lata temu, natomiast starania zespołów sprzedażowych powodują, że jesteśmy w stanie nawet bez akwizycji stabilnie rosnąć na poziomie przychodów. Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, jeśli chodzi o poprawę wyników. IV kw. powinien pokazać dobre perspektywy wynikające z kontraktacji w obszarze fintechowym — powiedział Tomasz Król, szef finansów grupy Ailleron. W III kw. przychody segmentu fintechowego spadły o 12 proc. — do 17,6 mln zł. Segment wygenerował około 2,8 mln zł straty operacyjnej, ale z wypowiedzi przedstawicieli spółki wynika, ze w ostatnim kwartale roku możliwa jest poprawa. — Liczba zapytań, które wpływają do spółki, jest zdecydowanie większa niż w roku ubiegłym. Natomiast często się zdarza, że przetargi, które się toczą, z różnych przyczyn są wstrzymywane albo przesuwane w czasie. Prace, które realizowaliśmy, mają doprowadzić do sytuacji, że będziemy w stanie podpisać umowy z klientami w IV kw. Historycznie segment fintechowy zawsze był najlepszy w IV kw. — mówi Tomasz Król. Piotr Piątosa, wiceprezes Ailerona, poinformował, że jest duże zainteresowanie rozwiązaniem LiveBank, czyli flagowym produktem segmentu fintechowego. — Liczymy, że w ciągu najbliższego okresu zawrzemy pierwsze kontrakty. Spodziewamy się, że w przyszłym roku istotnie zwiększymy sprzedaż tego rozwiązania, szczególnie w modelu SaaS. Chcielibyśmy, żeby to miało pozytywny wpływ na nasze wyniki już w przyszłym roku — powiedział Piotr Piątosa.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS