Blogs
Home/business/Agora juz trzeci kwarta na minusie. Wielka zapasc w kinach i spadek prenumeraty cyfrowej

business

Agora juz trzeci kwarta na minusie. Wielka zapasc w kinach i spadek prenumeraty cyfrowej

Grupa Agora ma za soba trzeci kwarta z rzedu na minusie. Tym razem jako przyczyne straty netto 115 mln z podano zapasc sprzedazy biletow w kinach. Pewnym pocieszeniem jest wzrost przychodow Radio Zet przychodow z reklamy w tytuach prasowych grupy i przychodow z reklamy w kinach.

November 15, 2024 | business

Jakie były przyczyny kinowego kryzysu? Agora pisze o słabych premierach kinowych w porównaniu do ubiegłego roku i ubiegłorocznym "efekcie Barbenheimer", czyli biletach łączonych na dwa seanse "Barbie" i "Oppenheimer", co podniosło ubiegłoroczną frekwencję na drugą produkcję. W trzecim kwartale br. w polskich kinach debiutowały takie hity jak "Gru i Minionki: Pod przykrywką" oraz "Deadpool & Wolverine". Pierwszy zebrał 2,2 mln widowni, a drugi 1,7 mln. W ubiegłym roku "Barbie" przyciągnęła jednak do kin 2,8 mln, "Oppenheimer" prawie 2 mln, a prawie milion poszło jeszcze na "Między nami żywiołami". . Co ciekawe, choć w kinach było dużo mniej ludzi, to nie zraziło reklamodawców, którzy najprawdopodobniej nie przewidzieli spadku frekwencji, chyba błędnie oceniając repertuar, bo . Choć ludzi do kin chodziło mniej, to pracownikom trzeba było zapłacić więcej o 15,1 proc. rdr (25,1 mln zł) w trzecim kwartale i do 25,7 mln zł. Trzeci kwartał Agory na minusie To główny powód , co daje . Łącznie w tym roku straciła już na poziomie 24,4 mln zł netto. Przychody w trzecim kwartale br. spadły o 4,9 proc. rdr do 334,5 mln zł, koszty wynagrodzeń wzrosły o 6 proc. do 110 mln zł, ale spółce udało się zmniejszyć koszty finansowe o aż 21,2 mln zł, bo inaczej niż przed rokiem Złoty umocnił się do euro o 0,7 proc. w trzecim kwartale, więc to prawdopodobna przyczyna. Z tym że od października już się osłabił o 1 proc., co będzie miało przełożenie na wyniki czwartego kwartału. Wyniki rozczarowały inwestorów giełdowych, bo akcje spadają w piątek o 2,3 proc. Radio na plus W wynikach grupy Agora warto zauważyć jeszcze , choć jednocześnie wzrosły koszty wynagrodzeń w stacjach radiowych grupy o 13,8 proc. do 24,8 mln zł. Tak czy inaczej, Radio to obecnie najbardziej rentowna działalność Agory, która opiera się na wzroście słuchalności Radia Zet o 1,4 pkt proc. do 15,5 proc. w trzecim kwartale w grupie 15+, choć jednocześnie spadła słuchalność Radia TokFM o 0,7 pkt proc. do 2,2 proc. i stacji muzycznych (m.in. Antyradio, Złote Przeboje, Radio Pogoda) o 1,1 pkt proc. do 8,7 proc. Prasa na minus, w tym cyfrowa . Udało się co prawda obniżyć koszty wynagrodzeń o 4,2 proc. rdr, ale przychody ze sprzedaży wydawnictw spadły o 7,2 proc. do 24,4 mln zł. Na nieznaczny plus rok do roku (+1,3 proc. rdr do 15,5 mln zł) wyszły reklamy prasowe Przychody cyfrowe dziennika (ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej) w trzecim kwartale 2024 r. wyniosły blisko 18,8 mln zł, czyli były o 3,9 proc. większe rok do roku. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec września wyniosła blisko 291 tys. To . Internet i outdoor w dół Spadkowy kwartał miała też reklama zewnętrzna (AMS). Przychody obniżyły się o 2,4 proc. do 45,6 mln zł, a EBITDA o 22,7 proc. do 10,2 mln zł. Wzrosły koszty operacyjne tego segmentu o 5,8 proc. rdr. , co wynikało w dużej mierze ze sprzedaży spółki HRlink i przeniesienia Goldenline do segmentu "Prasa cyfrowa i drukowana". Wpływy z reklam spadły o zaledwie 1,6 proc. rdr. w porównaniu do -1,3 mln zł rok temu.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS