Blogs
Home/health/Masz wrazenie ze nieustannie jestes w pracy Tak wprowadzisz w zycie work-life balance

health

Masz wrazenie ze nieustannie jestes w pracy Tak wprowadzisz w zycie work-life balance

Nie masz siy podniesc sie rano z ozka W poniedziaek marzysz o tym by juz by piatek Jestes rozdrazniony i masz wrazenie ze tracisz kontrole nad rzeczywistoscia Nie jest to zimowe przesilenie. Prawdopodobnie w twoim zyciu brakuje rownowagi pomiedzy praca a wypoczynkiem. Spokojnie to wszystko mozna poukadac. Ponizej znajdziesz sprawdzone i udowodnione naukowo sposoby na wprowadzenie w zycie work-life balance.

November 15, 2024 | health

Rozwój technologiczny, a potem okres lockdownów sprawiły, że Miesza się ona z domowymi obowiązkami i, jak się okazuje, Wydawałoby się, że wykonanie jednego telefonu lub odpisanie na maila wieczorem pomaga nam zaoszczędzić czas następnego dnia. Teoretycznie tak, w praktyce rozprasza i zaburza wypoczynek. A ten powinien być wolny od myślenia o obowiązkach zawodowych. Z badań wynika, że Bierze się to głównie z braku równowagi pomiędzy czasem wolnym a tym przeznaczonym na obowiązki zawodowe. Jak ją wprowadzić? Sprawdź sposoby, które naprawdę działają. Każdy z nas ma własną wizję życia i wie, ile potrzebuje przestrzeni na pracę, domowe obowiązki i wypoczynek. Dlatego, zanim wprowadzisz jakiekolwiek zmiany, zastanów się, jak wygląda twoja codzienność, i co chcesz w niej zmienić. Kiedy już zrozumiesz, gdzie tkwi problem, będziesz mógł wybrać metody i rozwiązania, które pomogą ci odzyskać wolny czas. Z drugiej strony warto też zastanowić się nad tym, co chcesz z nim zrobić, na co potrzebujesz przestrzeni. Każdy z nas ma inne potrzeby - zupełnie inaczej na co dzień funkcjonują rodzice małych dzieci, inaczej przedsiębiorcy, a jeszcze inaczej studenci. Po zidentyfikowaniu swoich wartości i wizji idealnego życia zastanów się, jak można je przełożyć na codzienną rutynę. Może równowaga dla ciebie oznacza: Kiedy określisz te kluczowe elementy, możesz zacząć planować kroki, jakie podejmiesz, aby realizować te wartości każdego dnia, tygodnia i miesiąca. To podstawowy krok, który musisz wykonać, aby przeorganizować swoje dotychczasowe życie. Warto wyłączyć powiadomienia po godzinach, aby uniknąć "bycia w pracy" przez cały czas. Dzięki temu czas spędzany z bliskimi i na odpoczynku będzie bardziej jakościowy. to skuteczny sposób na lepszą organizację dnia. Na przykład, jeśli pracujesz od 9 do 17, postanów, że po tej godzinie nie sprawdzasz maili, ani nie odbierasz telefonów służbowych. W niektórych firmach praktykowane jest wyłączanie służbowych maili po godzinach, co pozwala pracownikom w pełni odpoczywać. , zwłaszcza gdy lista zadań staje się przytłaczająca. W pracy można np. poprosić kolegę o pomoc przy mniej pilnych projektach lub rozważyć współpracę przy większych zadaniach. W domu natomiast można zaangażować rodzinę w podział obowiązków, jak np. przygotowanie posiłków czy sprzątanie. i dobre nawyki mogą znacząco podnieść jakość pracy i życia osobistego. Dobrym przykładem jest wyznaczenie sobie 5-10 minut przerwy co godzinę - czy to na krótki spacer, ćwiczenia rozciągające, czy na medytację. Można wykorzystać Warto spojrzeć na swój harmonogram i odrzucić zadania o niskiej wartości. Przykładem jest - zamiast brać udział w każdym, można poprosić o notatki ze spotkań mniej istotnych. W niektórych firmach stosuje się , czyli organizowania spotkań w małych zespołach (tyle osób, by można było ich nakarmić dwiema pizzami), co pozwala na sprawniejsze działanie. Harmonogram pracy powinien zostawiać miejsce na czas wolny, a także na rozwój pasji. Na przykład, można wyznaczyć sobie konkretny Koncepcja work-life balance nie polega na ścisłym oddzieleniu życia zawodowego od osobistego, ale na umiejętnym zarządzaniu obydwoma, aby stworzyć pełnię, która odpowiada naszym wartościom i potrzebom. Jak zauważa Sally Anne Carroll, autorka książki "Reinvent Your Reality: A Positively Practical Guide to Revitalizing Your Life & Work": Podejście to przypomina, że najważniejsze jest odnalezienie harmonii między naszymi rolami, które obejmują pracę, rodzinę, pasje oraz dbanie o zdrowie i odpoczynek. W codziennym życiu oznacza to zarówno organizowanie czasu pracy, jak i przestrzeni na pasje, relaks oraz kontakty z bliskimi. Dzięki świadomym wyborom możemy nie tylko zwiększyć produktywność, ale i zadbać o zdrowie psychiczne, tworząc życie, które jest nie tylko pełniejsze, ale i spokojniejsze.

SOURCE : zdrowie_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS