Blogs
Home/entertainment/S.T.A.L.K.E.R. 2 - gra jako bron w walce informacyjnej

entertainment

S.T.A.L.K.E.R. 2 - gra jako bron w walce informacyjnej

Wyglada na to ze S.T.A.L.K.E.R. 2 sta sie nie tylko celem review-bombingu z terenu Rosji ale tez obiektem caej kampanii dezinformacyjnej. Mowi sie bowiem ze nowa strzelanka ukrainskiego studia GSC Game World skanuje komputery graczy przy czym pomaga ukrainskim wadzom "zlokalizowac obywateli zdolnych do mobilizacji".

December 03, 2024 | entertainment

Zarzuty te pojawiły się w minutowym wideo, oznaczonym fałszywym znakiem wodnym serwisu Wired. Materiał ten jest rozpowszechniany w serwisach społecznościowych, m.in. na Telegramie oraz rozsyłany do dziennikarzy. . Dane te - w tym nazwa urządzenia, adres IP i aktualna lokalizacja - mają być "wysyłane co sekundę" bez wiedzy gracza i przekazywane ukraińskim władzom, ponieważ "GSC dogadało się z władzami" w zakresie zabezpieczenia funduszy niezbędnych do powstania gry. Materiał kończy stwierdzenie, że dla własnego bezpieczeństwa najlepiej grać z włączonym VPN albo po prostu zbojkotować grę. Wideo na każdym kroku nosi znamiona trwającej kampanii Rosji przeciwko Ukrainie, która ma na celu zalać internet fałszywymi informacjami na temat Ukrainy i krajów NATO, stawiającymi je w złym świetle. Poza tym, chodzi o marnowanie czasu dziennikarzy i sprawienie, że ludzie coraz bardziej będą tracili do nich zaufanie. Bo jest doskonałym symbolem ukraińskiej siły i oporu w trakcie trwającej inwazji Rosji. Prace nad grą trwały nawet , , , a także . Mimo pewnych problemów technicznych, gra . W jednej z ostatnich aktualizacji twórcom udało się zresztą poprawić sporą liczbę problemów - zawiera ona poprawki do aż 650 zgłoszeń. Wcześniej - stało się to po tym jak przedstawiciele studia umieścili na niej wezwanie do zaprzestania brutalnej inwazji na ich kraj. GSC stało się też celem rosyjskich hakerów, którzy wykradli materiały z produkcji gry i zagrozili twórcom szantażem.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS