Home/entertainment/Polacy swiatowym liderem w tworzeniu horrorow

entertainment

Bloober Team Polskie Studio Gier na Czele Horroru Psychologicznego

Bloober Team polskie studio gier nieustannie si rozwija tworzc bardziej zaawansowane produkcje. Twrcy koncentruj si na atmosferze emocjach oraz rozwoju narracji. W przeszoci studio zyskao rozgos dziki grze Layers of Fear ale obecnie wprowadza bardziej zoone zagadki i mechaniki do gier takich jak Observer czy The Medium. Praca nad remakiem Silent Hill 2 bya ogromnym wyzwaniem ale udowodnia e Bloober Team potrafi unowoczeni klasyczne tytuy. Studio eksperymentuje rwnie z nowymi formami opowiadania historii i planuje wprowadzenie bardziej rozbudowanych systemw walki oraz interakcji z otoczeniem jednoczenie skupiajc si na emocjonalnych i psychologicznych aspektach fabuy. Wszystko wskazuje na to e Bloober Team moe sta si wiatowym liderem w gatunku horroru psychologicznego.

October 14, 2024 | entertainment

Bloober Team to polskie studio tworzące gry, które zyskują coraz większą popularność. Pomimo że w przeszłości ich gry były określane jako 'symulatory chodzenia', to obecnie twórcy dążą do tworzenia bardziej zaawansowanych produkcji. Mateusz Lenart, jeden z założycieli studia, w wywiadzie zdradził, że Bloober Team rozpoczynał celowo od mniejszych projektów, skupiając się na budowaniu klimatu i narracji - co okazało się ich kluczowym atutem. Lenart tłumaczy, że mimo określeń takich jak symulatory chodzenia, to właśnie opowieści poprzez atmosferę i emocje stanowią siłę ich gier, a skomplikowane mechaniki były stopniowo wprowadzane. Od gier takich jak Layers of Fear, w których klimat odgrywał kluczową rolę, Bloober Team przeszło do tytułów jak Observer czy The Medium, gdzie pojawiły się bardziej skomplikowane elementy rozgrywki i zagadki logiczne. Praca nad remakiem Silent Hill 2 była niezwykle trudna ze względu na ogromne oczekiwania i presję. Studio musiało zachować ducha oryginału, jednocześnie dostosowując grę do współczesnych standardów. Wybór kamery z perspektywy trzeciej osoby dał graczom większą swobodę w eksploracji. Remake okazał się trzy razy dłuższy niż pierwowzór, co pokazało skalę wprowadzonych zmian. Jeden z głównych wyzwań stanowiło stworzenie systemu walki, który odzwierciedlał postać Jamesa, zwykłego człowieka, a nie wojownika. Studiu udało się znaleźć złoty środek, aby walki były zarówno satysfakcjonujące, jak i oddawały nietypowy charakter bohatera. Bloober Team specjalizuje się w tworzeniu atmosfery i psychologicznym napięciu, wykorzystując pętle narracyjne, które symbolizują stopniowy upadek psychiczny bohaterów ich gier. Twórcy zdają sobie sprawę z konieczności unikania monotonii i planują eksperymentowanie z nowymi formami opowiadania historii. Przyszłe produkcje studia będą charakteryzować się bardziej złożoną mechaniką, głębszymi interakcjami z otoczeniem, jednak emocjonalny i psychologiczny aspekt fabuły pozostanie kluczowy. Bloober Team ma ambitne plany rozwoju oraz nadal eksperymentuje z gatunkiem horroru, jednocześnie podkreślając swoje korzenie i unikatowy styl. Mateusz Lenart zaznacza, że Silent Hill 2 Remake jest dla nich niezwykle ważnym projektem, który może przyczynić się do uzyskania uznania na arenie międzynarodowej. Sukces tej produkcji nie zależy tylko od technologii czy mechanik, ale przede wszystkim od potwierdzenia zdolności Bloober Team do konkurowania i tworzenia innowacyjnych gier. Studio Bloober Team nie tylko promuje Polskę na rynku gier, ale wyznacza nowe standardy w dziedzinie horroru psychologicznego, co wskazuje na obiecującą przyszłość. Fanom gier zaleca się przechodzenie Silent Hill 2 Remake więcej niż raz, ponieważ gra ta ma wiele do zaoferowania poza pierwszymi wrażeniami.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS