Home/entertainment/Microsoft zwalnia pracownikow a prezesowi przyznaje rekordowa podwyzke

entertainment

Microsoft zwalnia pracownikow a prezesowi przyznaje rekordowa podwyzke

Satya Nadella prezes Microsoftu cieszy sie najwyzsza podwyzka w karierze podczas gdy 2024 rok przynios firmie redukcje zatrudnienia na duza skale. Wynagrodzenie Nadelli wzroso o 63 procent i osiagneo zawrotne 73 miliony dolarow okoo 292 mln zotych. Wzbudza to niemae emocje wsrod pracownikow.

October 25, 2024 | entertainment

, prezes Microsoftu, zanotował w 2024 roku przyrost wynagrodzenia, którego wysokość budzi kontrowersje w firmie i poza nią. Microsoft ogłosił, że Nadella otrzyma w sumie 73 miliony dolarów - to 63-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłorocznej pensji. Składa się na to wynagrodzenie pieniężne oraz pakiety akcji. Tymczasem 2024 rok był dla pracowników Microsoftu trudny, bo przyniósł dwie znaczące fale zwolnień - 1900 osób wyleciało z pracy już w styczniu, a we wrześniu dodatkowe 650 etatów utracili pracownicy działu Xbox. Decyzje te są bolesne, ale według firmy miały na celu konsolidację zasobów i przygotowanie firmy na rozwój projektów AI oraz zwiększenie zasięgu marki Xbox. W czerwcu Microsoft zamknął także trzy studia należące do Bethesdy - Arkane Austin, Tango Gameworks (teraz działające jako niezależne studio) oraz Alpha Dog. Pomimo że to pracownicy Microsoftu, a nie ich szef, doświadczyli w tym roku największych zmian, wycena rynkowa giganta technologicznego nadal rośnie. Wartość Microsoftu przekroczyła już 3 biliony dolarów, co analitycy wiążą z rozwijającymi się projektami sztucznej inteligencji, które mają kluczowe znaczenie dla przyszłej strategii firmy. Prezes Microsoftu w najnowszym raporcie rocznym opisuje swoje działania jako część wieloletniego planu rozszerzania dostępu do gier i technologii na globalną skalę. Dzięki przejęciu Activision Blizzard w październiku 2023 roku Microsoft powiększył swoją bazę o setki milionów nowych graczy, dzięki czemu może dalej inwestować w rozwój platformy Xbox oraz zwiększać atrakcyjność chmury gamingowej. Nadella w swoim raporcie rocznym zaznaczył, że priorytetem jest "dostarczanie świetnych gier na różne urządzenia" i rozwój usług w chmurze, dzięki którym gracze mogą cieszyć się swoimi ulubionymi produkcjami na różnych platformach. Nowe podejście Microsoftu obejmuje między innymi umieszczanie tytułów z portfolio Xboksa również na oraz . Tak było w przypadku czterech popularnych tytułów, które po raz pierwszy pojawiły się na platformach Nintendo i Sony w 2024 roku. W planach na najbliższe miesiące jest kontynuacja tego trendu - już w grudniu Indiana Jones and the Great Circle trafi na PC i Xboksy, a w lutym 2025 roku również na PlayStation.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS