Home/entertainment/Microsoft dzierzy juz 20 niezwykle dochodowych marek gamingowych

entertainment

Microsoft dzierzy juz 20 niezwykle dochodowych marek gamingowych

Plany Microsoftu o staniu sie prawdziwym gigantem gamingowej branzy zaczynaja sie materializowac. Po przejeciu innego hegemona amerykanskiej firmy Activision Blizzard korporacja z Redmond posiada 20 gier ktore generuja niewyobrazalnie wysokie przychody...

October 25, 2024 | entertainment

Wykup przez Microsoft odbił się bardzo szerokim echem. 69 miliardy dolarów to kwota, jaką poczynił ten drugi podmiot, za przejęcie w uznanego amerykańskiego producenta i wydawcę gier wideo. Jest to historycznie największa transakcja w całym przemyśle elektronicznym związanym z grami. Pod skrzydła Microsoftu trafiło wiele prominentnych marek rozwijanych od lat i nadal trzymających pewien poziom zarówno pod względem popularności, jak i generowanych przychodów. W najnowszym rocznym raporcie Microsoft przyznaje, że posiada aktualnie w posiadaniu wielu franczyz gamingowych, spośród których każda marka potrafi przynosić kolosalne zarobki. " " - możemy przeczytać. O jakich produkcjach i seriach mowa? Sam gigant z Redmond wyróżnia: , , , , i . Zapominać nie można też o: , , , , , czy . Oczywiście prawdziwą perełką jest także seria kultowych strzelanek wydawanych przez Activision. To w dużej mierze właśnie ta franczyza była osią niezgody w przejęciu Blizzarda przez Microsoft. Call of Duty to marka, która wygenerowała ponad 30 miliardów przychodu na przestrzeni ponad dwóch dekad. Warto też pamiętać, że Microsoft jest producentem konsol Xbox, które stanowią swoistą konkurencję dla PlayStation od Sony. Z kolei centralna gamingowa usługa subskrypcyjna od Microsoftu posiada ponad 34 miliony subskrybentów na całym świecie, choć szacuje się, że premiera gry Call of Duty: Black Ops 6 mocniej wyśrubuje ten wynik.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS