Blogs
Home/entertainment/Klasyki od Epic Games za darmo Odkryj na nowo poczatki esportu i FPS-ow

entertainment

Historia i koniec Unreala - co sie stao z legendarna seria gier

Od premiery w 1998 roku Unreal i jego kontynuacje byy pionierami gier multiplayer. Pomimo kasacji oldschoolowych tytuow spoecznosc fanow pod nazwa Old Unreal nadal wspiera klasyki. Epic Games zaskoczyo ludzi skupiajac sie na battle royale.

November 15, 2024 | entertainment

Wydany w 1998 roku Unreal i jego multiplayerowa kontynuacja, która pojawiła się na rynku w 1999 roku, odbiły się szerokim echem jako pionierzy segmentu, który wtedy dopiero się tworzył. W 1997 roku pojawił się i jako jedna z pierwszych gier rozpoczął szał na tryb multiplayer - ale Unreal szybko dogonił konkurenta. Gra Epic Games oczarowywała nie tylko oprawą graficzną, ale także szybkim tempem rozgrywki - nic więc dziwnego, że doczekała się wielu kontynuacji. Ostatnim pełnoprawnym tytułem był Unreal Tournament 3 z 2007 roku. Na rynku pojawiła się też wersja pre-alpha kolejnej części, zatytułowana po prostu Unreal Tournament - miało to miejsce w 2014 roku. Jednak cztery lata później tytuł ten oficjalnie skasowano, a Epic skupił środki na rodzącym się molochu z zupełnie nowego wtedy gatunku battle royale - . Zachowanie dwóch klasycznych odsłon Unreala, które zniknęły z cyfrowych sklepów w 2023 roku, kiedy to Epic podjął decyzję o wyłączeniu również ich oficjalnych serwerów (wraz z serwerami innych starszych tytułów, jak Rock Band) to zasługa pracy i oddania społeczności fanów ukrywających się pod nazwą Old Unreal. To oni przebrnęli przez cały proces wielokrotnego pobierania i instalowania obu gier na nowoczesnych konfiguracjach pecetów, by uczynić go łatwym jak kilka kliknięć myszy. O ile nie ma już żadnych oficjalnych serwerów, a próba rozegrania jakiegokolwiek meczu online wymaga sporej ekwilibrystyki, to jednak . Co ciekawe, w oficjalnym oświadczeniu dla serwisu Polygon Epic pisze, że nie zamierza wchodzić w drogę ludziom, którzy będą pobierać oba klasyczne Unreale z Archive.org: . To nie pierwszy raz kiedy Epic decyduje się zostawić w spokoju swoje starsze produkcje. W 2018 roku udostępniono warte 12 milionów dolarów assety, stworzone na potrzeby dezaktywowanej MOBY Paragon - może z nich korzystać każdy, kto tworzy projekty w Unreal Engine. Niektóre z nich zostały nawet wykorzystane do stworzenia całkiem udanych następców samego Paragona.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS