Blogs
Home/entertainment/Gry wideo sa zbyt brutalne Tworca Fallouta twierdzi ze tak

entertainment

Dlaczego przemoc jest dominujacym elementem w grach AAA - Perspektywa Tim Cain

Tim Cain jeden z tworcow serii Fallout w najnowszym filmie na YouTubie porusza temat dominacji przemocy w grach AAA szczegolnie w RPG-ach. Przemoc staa sie domyslnym elementem gier z powodu atwosci sprzedazy i promocji z czym sie nie zgadza. Cain zacheca do eksplorowania alternatyw.

January 07, 2025 | entertainment

Tim Cain, znany jako jedno z tworów serii Fallout, postanowił na swoim najnowszym filmie na YouTubie poruszyć temat dominacji przemocy w grach AAA, szczególnie w gatunku RPG. W filmie o tytule "Przemoc jako domyślny element w grach AAA RPG", Cain wyjaśnił, dlaczego przemoc stała się głównym aspektem gier - zauważając, że jest ona łatwiej zauważalna i przyciąga uwagę w krótkich klipach marketingowych. "Dlaczego przemoc stała się normą?" - pyta Cain. Podkreśla, że to gracze decydują o kierunkach w branży gier, wybierając gry, na które wydają swoje środki. Cain zwraca uwagę, że przemoc dominuje nie tylko ze względu na popularność, ale także ze względu na łatwość jej prezentacji w zwiastunach i materiałach promocyjnych. "Jak można przedstawić genialną fabułę i dialogi w 15-sekundowym filmie promocyjnym? Nie ma na to sposobu, więc koncentruje się na akcji - skakaniu, walce, strzelaninie" - wyjaśnia. "To dodaje dynamiki i natychmiast wzbudza zainteresowanie". Cain przytacza przykłady klasycznych RPG, takich jak Baldur's Gate i , korzystające z mechaniki walki, ale z różnorodnymi sposobami rozwiązywania konfliktów. Gry akcji RPG, takie jak Mass Effect czy Wiedźmin, poszły jeszcze dalej, czyniąc akcję głównym elementem rozgrywki. "Przemoc w grach - dla mass?" - wyjaśnia Cain. Jego zdaniem, bardziej narracyjne gry, mimo swojej bogactwa, mogą być trudniejsze do sprzedania z powodu swojej kluczowej zalety - fabuły, którą trudno przedstawić w krótkim czasie. Cain jest przekonany, że można dokonać zmian, ale wymaga to świadomych wyborów ze strony graczy. "Decyzje graczy mają znaczenie" - dodaje. Podkreśla, że nawet niewielkie przesunięcia w preferencjach mogą wywołać lawinowy efekt. "Koncepcje gier, takie jak Disco Elysium czy Outer Wilds, udowadniają, że odniesienie sukcesu jest możliwe bez oparcia się na przemocy." - podkreśla Cain. Choć w świecie gier AAA przemoc pozostaje głównym trendem, to eksperymenty z nieliniowymi fabułami i mechanikami mogą otworzyć nowe perspektywy. Tim Cain zachęca wszystkich - graczy i tworów - do badania alternatyw. "Wybór ma znaczenie" - podkreśla.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS