Home/entertainment/Electronic Arts Sztuczna inteligencja jest rdzeniem naszego biznesu

entertainment

Sztuczna Inteligencja w Rozwoju Gier Nowa Era Wielkich Moliwoci

Najnowsze trendy w produkcji gier w znacznym stopniu zale od technologii sztucznej inteligencji. Andrew Wilson przedstawia trzy kluczowe funkcje i cele AI w brany gier uatwiajc twrcom szybsze taniejsze i lepsze tworzenie postaci i scenariuszy.

September 20, 2024 | entertainment

Największy nacisk w tworzeniu gier obecnie kładziony jest na rozwijanie technologii sztucznej inteligencji (AI). Andrew Wilson podkreślił trzy istotne funkcje i cele, jakie spełnia sztuczna inteligencja w rozwoju gier. Dzięki zastosowaniu AI, twórcy gier mają możliwość wykonywania zadań w bardziej efektywny, oszczędniejszy sposób, osiągając jednocześnie wyższą jakość efektów. Takie podejście pozwala na zwiększenie kreatywności w projektowaniu gier, umożliwiając programistom kreowanie bardziej skomplikowanych i inteligentnych postaci oraz personalizowanie ścieżek fabularnych. Przykładem narzędzia wykorzystującego AI jest technologia wytwarzana przez EA, która umożliwia deweloperom tworzenie postaci, scen i wydarzeń za pomocą prostych poleceń tekstowych lub głosowych. Dzięki sztucznej inteligencji, generowane są nie tylko grafiki, ale również animacje, co znacznie przyspiesza produkcję gier i ułatwia szybkie testowanie różnych pomysłów. Innowacyjne zastosowanie AI w grach EA polega na wprowadzeniu nowej platformy, która pozwala graczom na przeszukiwanie elementów gry na podstawie zdjęć. Gracze nie muszą już wpisywać fraz tekstowych, a zamiast tego mogą wysłać zdjęcie rzeczywistego domu, aby znaleźć podobne elementy w grze. Ponadto, technologia ta umożliwia personalizację postaci na podstawie zdjęć ludzi. Choć dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji w grach niesie za sobą szereg nowych możliwości, niektóre wykorzystania tej technologii budzą kontrowersje. Algorytmy oparte na AI, zarówno w grach wideo, jak i innych obszarach, mogą być podatne na nadużycia. EA zapewnia, że ich priorytetem jest stworzenie rozwiązań równoważących innowacje technologiczne z poszanowaniem dla twórców - grafików, kompozytorów oraz aktorów głosowych. Przyszłość współpracy między ludźmi a sztuczną inteligencją w grach wideo wydaje się być obiecująca, oferując spektakularne i etyczne możliwości. Nadchodzące lata zapowiadają wiele fascynujących wdrożeń i zastosowań AI w branży gier i poza nią.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS