Home/tourism/Linie lotnicze boja sie turbulencji. Szybciej beda konczyc serwis pokadowy

tourism

Linie lotnicze boja sie turbulencji. Szybciej beda konczyc serwis pokadowy

W zwiazku z powtarzajacymi sie ostatnio niebezpiecznymi turbulencjami linie lotnicze Korean Air beda konczyc serwis pokadowy wczesniej nich dotychczas to znaczy 40 minut przed ladowaniem.

By Nelly Kamińska | July 04, 2024 | tourism

Zgodnie z nowym protokołem, który obowiązuje od poniedziałku, serwis pokładowy (serwowanie posiłków i napojów, indywidualna obsługa pasażerów) na wszystkich trasach średnio- i długodystansowych obsługiwanych przez Korean Air kończy się 40 minut przed lądowaniem - informuje portal koreajoongangdaily.joins.com, powołując się na komunikat przewoźnika. To aż o 20 minut wcześniej niż przed zmianą, kiedy koreańskie linie lotnicze świadczyły usługi pokładowe aż do momentu rozpoczęcia przygotowań do lądowania, kiedy samolot zaczynał już obniżać lot. To odpowiedź na wezwanie koreańskiego Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury i Transportu do zaostrzenia standardów bezpieczeństwa w lotnictwie pasażerskim w związku z serią incydentów związanych z turbulencjami. Czytaj więcej Od 1 do 72 euro od osoby wynosi dopłata środowiskowa, którą właśnie wprowadziła Lufthansa. Jej wysokość zależy od trasy lotu i taryfy i jest doliczana do biletów za loty rozpoczynające się 1 stycznia 2025 roku. Korean Air twierdzi, że dodatkowy czas pozwoli personelowi pokładowemu skoncentrować się na przygotowaniach do lądowania. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) to właśnie na tym etapie lotu zdarza się większość, bo około 53 procent, wypadków lotniczych. Turbulencje coraz częstsze Przypomnijmy, że w maju samolot Singapore Airlines lecący z Londynu do Singapuru podczas serwowania śniadania wpadł w silne turbulencje, w wyniku czego wielu pasażerów, w tym obywatel Korei Południowej, zostało rannych, a jeden zmarł. Przewoźnik zaostrzył wówczas swój protokół bezpieczeństwa i zapowiedział, że nie będzie podawał posiłków i napojów w czasie, kiedy świeci się kontrolka „zapnij pasy”. Czytaj więcej Jak co roku firma Skytrax na podstawie ankiet pasażerów oceniła poziom usług ponad 350 linii lotniczych. Za najlepszego na świecie przewoźnika uznała Qatar Airways. Głośnym echem odbiły się w mediach podobne wypadki podczas lotów między innymi Turkish Airlines ze Stambułu do Nowego Jorku w marcu i do Izmiru w maju, Qatar Airways z Dohy do Dublina w maju czy Air Europa z Madrytu do Montevideo kilka dni temu. Korean Air twierdzi, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba incydentów związanych z turbulencjami podwoiła się. Większość turbulencji można przewidzieć przed startem samolotu, jednak ze względu na zmiany klimatyczne coraz częstsze stają się tzw. czyste turbulencje, które są bardzo trudne do wykrycia. Decyzja Korean Air, jednej z 10 linii lotniczych, którym firma Skytrax przyznała pięć gwiazdek, może skłonić innych przewoźników do wprowadzenia podobnych przepisów.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS