Home/science/Naukowcy polecaja dwa suplementy seniorom. Odmadzaja mozg i jelita

Naukowcy polecaja dwa suplementy seniorom. Odmadzaja mozg i jelita

Brytyjscy naukowcy znalezli nietypowe poaczenie w naszym ciele okazuje sie ze te same suplementy ktore dziaaja na mozg poprawiaja rowniez prace jelit. Chodzi o preparaty biakowe i prebiotyki z wokna roslinnego ktore spowalniaja starzenie sie tych organow. To kolejny dowod na scisy zwiazek jelit z mozgiem choc do tej pory wciaz nie wiemy w jaki sposob wspopracuja te narzady.

September 25, 2024 | science

Suplementy, które działają korzystnie i na mózg, i na jelita , odkryli naukowcy z King's College w Londynie. W ich badaniu udział wzięło 36 par bliźniąt po 60. roku życia , a celem eksperymentu miało być sprawdzenie wpływu preparatów na starzenie się mózgu — czytamy w Medonecie. W każdej parze jedno z bliźniąt zażywało codziennie prebiotyk w proszku białkowym (wytypowano dwa tanie, dostępne bez recepty prebiotyki z włókna roślinnego — inulinę i fruktooligosacharyd ), a drugie placebo. Zastosowano metodą podwójnej ślepej próby, czyli ani badacze, ani naukowcy nie wiedzieli, które z bliźniąt zażywa suplement. Suplementy na mózg i jelita Po trzech miesiącach przyjmowania suplementów badani, którzy je zażywali, uzyskiwali lepsze wyniki w teście funkcji poznawczych niż ich przyjmujące placebo rodzeństwo. Dodatkowo przyjmowanie wspomnianych probiotyków spowodowało korzystne zmiany w mikrobiomie jelitowym bliźniąt. CZYTAJ TEŻ: Popularny w Polsce suplement bardziej szkodzi niż pomaga. Brytyjskie badania To kolejny dowód na ścisły związek między jelitami a mózgiem , choć do tej pory nie wiadomo nadal, w jaki sposób współpracują te narządy. — Odkrycie, jak działa oś jelita-mózg, może zrewolucjonizować podejście do zdrowego trybu życia — podkreśla Mary Ni Lochlainn, geriatrka z King's College w Londynie.

SOURCE : wiadomosci