Blogs
Home/business/XTB zatrudnio sztuczna inteligencje. Jak ocenia pierwszy rok wspopracy

business

XTB zatrudnio sztuczna inteligencje. Jak ocenia pierwszy rok wspopracy

Trend sztucznej inteligencji napedzi giedowe notowania wielu zagranicznych spoek ale AI przyjmuje sie takze na polskiej ziemi czego dowodem jest XTB. Pracownicy fintechu korzystaja z niej juz od roku. Jak ze sztucznej inteligencji korzysta sie w biurach najwiekszego polskiego brokera Spoka podzielia sie szczegoami na ten temat.

November 28, 2024 | business

Trend sztucznej inteligencji napędził giełdowe notowania wielu zagranicznych spółek, ale AI przyjmuje się także na polskiej ziemi, czego dowodem jest XTB. Pracownicy fintechu korzystają z niej już od roku. Jak ze sztucznej inteligencji korzysta się w biurach największego polskiego brokera? Spółka podzieliła się szczegółami na ten temat. fot. VesnaArt / / Shutterstock W tej chwili nie widać tego na zewnątrz, ale w wewnętrznych procesach XTB sztuczna inteligencja odgrywa już bardzo istotną rolę. Z opartych na niej narzędzi korzystają pracownicy zatrudnieni w wielu działach spółki od obsługi klienta i marketingu po informatyków. Sztuczna inteligencja stała się integralną częścią procesów w firmie i na uwagę zasługuje czas, w którym do tego doszło. W przyszłości udogodnienia związane z AI mają zauważyć również klienci brokera. Pod koniec 2023 roku w ramach działu odpowiedzialnego za Produkt i Technologie w XTB stworzono zespół mający za zadanie opracować i wdrażać technologie bazujące na sztucznej inteligencji. Na jego czele stanął dr Tomasz Gawron - doświadczony programista będący ekspertem w dziedzinie robotyki. XTB poinformowało Bankier.pl, że po roku od rozpoczęcia prac zespołu AI ze stworzonych przez niego rozwiązań korzysta każdego dnia ponad 60 proc. pracowników spółki. Zobacz także Postaw pierwsze kroki ku bezpiecznym inwestycjom — przeczytaj nasz poradnik o Obligacjach Skarbowych! - Ostatni rok był dla nas niezwykle intensywny pod względem implementacji rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji. Choć na zewnątrz efekty mogą być jeszcze pozornie mało zauważalne dla klientów, wewnętrznie sztuczna inteligencja już teraz pełni rolę kluczowego asystenta pracowników XTB, znacząco zwiększając efektywność ich działań i wspierając rozwój platformy. Ponad 60 proc. naszego zespołu regularnie korzysta z narzędzi wspierających codzienną pracę. Miesięcznie generujemy blisko 100 tysięcy zapytań obsługiwanych przez sztuczną inteligencję, co pozwala oszczędzać cenny czas i skupić się na kreatywności oraz personalizacji obsługi klientów - skomentował dr Tomasz Gawron, Head of AI w XTB. Jak XTB korzysta ze sztucznej inteligencji Narzędzia oparte na AI są wykorzystywane przez XTB m.in. w onboardingu nowych klientów, co pozwoliło na automatyzację i skrócenie całego procesu. Pracownicy kontrolują jedynie wybrane etapy, co daje im więcej czasu na obsługę niestandardowych przypadków. Podobne podejście planowane jest w automatyzacji migracji rachunków IKE od innych brokerów. Jak podkreśla XTB, jest to szczególnie interesująca innowacja w kontekście tradycyjnej, analogowej natury tego procesu w innych instytucjach finansowych. Kolejnym miejscem, w którym wdrożenie sztucznej inteligencji przynosi spółce znaczne korzyści, jest Dział Technologii Produktu, gdzie z rozwiązań opartych na AI korzysta prawie 200 pracowników. Narzędzia wspierają generowanie kodu, analizę danych, recenzję zmian w projektach i umożliwiają automatyzację rutynowych działań. Spółka informuje, że dzięki temu programiści mogą koncentrować się na bardziej zaawansowanych zadaniach. Z AI korzysta także dział marketingu brokera. Wewnętrzne narzędzia XTB umożliwiają tworzenie grafik do kampanii reklamowych oraz wspomagają pracę copywriterów. Oprócz tego dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji wprowadzono zaawansowany system voice of customer, który analizuje opinie użytkowników o platformie XTB pozostawione w sieci. Według spółki pozwala jej to na szczegółową analizę sentymentu i umożliwia szybszą reakcję na opinie użytkowników. AI nie tylko dla firmy XTB podkreśla, że nie zamierza ograniczać się wyłącznie do wewnętrznego wykorzystania AI. Za niedługo na platformie inwestycyjnej brokera pojawi się specjalny chat oparty na sztucznej inteligencji, który będzie wspierał pracę działu obsługi klienta. Narzędzie ma przejąć obsługę podstawowych, powtarzających się zapytań, co według firmy pozwoli pracownikom skupić się na bardziej wymagających sprawach. - Docelowo pracujemy nad tym, aby w XTB powstał asystent AI dostępny dla każdego naszego klienta. Chat obsługujący pytania użytkowników z zakresu obsługi platformy to dopiero wstęp do wdrażania naszych funkcjonalności mających na celu zwiększenie komfortu korzystania z platformy. W dalszych etapach chcemy, aby asystent AI wspierał inwestorów w szukaniu informacji na temat rozważanych inwestycji czy pozyskiwania szczegółowych danych. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zdemokratyzować świat inwestycji i pozwolić inwestorom podejmować jak najbardziej przemyślane i odpowiedzialne decyzje inwestycyjne - podsumowuje dr Tomasz Gawron. 2024 rok był dla XTB bardzo intensywny pod względem wprowadzonych nowości dla klientów. Od początku października polscy klienci brokera mogą zakładać u niego rachunki IKE , umożliwiające inwestowanie pod parasolem podatkowym. Oprócz tego XTB uruchomiło zautomatyzowane Plany Inwestycyjne, wymianę walut pomiędzy kontami oraz wirtualny portfel z kartą wielowalutową. O tym co szykuje na przyszły rok, fintech ma zamiar powiedzieć na początku 2025 r. MM Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS