Blogs
Home/business/Sztuczna inteligencja nie zwalnia z myslenia. Modzi uzywaja jej coraz czesciej nierzadko w niewasciwy sposob

business

Sztuczna inteligencja nie zwalnia z myslenia. Modzi uzywaja jej coraz czesciej nierzadko w niewasciwy sposob

Jesli ktos jeszcze zastanawia sie czy sztuczna inteligencja wpynie na rynek pracy i codzienne zadania badanie zrealizowane przez Google Workspace i The Harris Poll jasno sugeruje ze tak. Az 98 proc. ankietowanych przewiduje ze AI bedzie miaa wpyw na ich branze lub wykonywany zawod w ciagu najblizszych pieciu lat.

November 30, 2024 | business

Okazuje się, że aż 82 proc. ankietowanych już teraz wykorzystuje narzędzia AI w swojej pracy, a . Co więcej, aż 93 proc. przedstawicieli pokolenia Z i 79 proc. osób identyfikujących się jako milenialsi używa co najmniej dwóch narzędzi AI na co dzień. Warto dodać, że 75 proc. badanych przyznało też, że rekomendowało narzędzia GenAI swoim rówieśnikom. AI coraz bardziej niezastąpiona w pracy Z badania wynika też, że pracownicy używają AI do zwiększenia swojej produktywności i poprawy komunikacji. Dla przykładu Google podaje, że najważniejsze wnioski z badania to: Yulie Kwon Kim, wiceprezes ds. produktu w Google Workspace, powiedziała, że wschodzący liderzy przyjmują AI, aby zwiększyć swoją skuteczność w pracy. "Nie używają AI tylko jako narzędzia do efektywności, ale jako katalizatora, który pomaga rozwijać ich kariery" — dodała. Co ciekawe, GenAI ma też pomagać w rozwijaniu umiejętności miękkich, takich jak umiejętność współpracy z innymi, skuteczna komunikacja, czy też prowadzenie zespołu. W tym wypadku wniosku z badania obejmują: Praktycznie wszyscy przedstawiciele pokolenia Z korzystają z AI — przynajmniej według badania Google. To jednak Sztuczna inteligencja nie zwalnia z myślenia Młodzi pracownicy . To prowadzi do obniżenia ich własnych umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Sztuczna inteligencja nie zastępuje i nie powinna zastępować ludzkiej intuicji czy zdolności do podejmowania decyzji w sytuacjach wymagających kreatywności. AI ma potencjał do zwiększenia efektywności i umożliwienia pracownikom skupienia się na bardziej kreatywnych aspektach ich pracy, ale . Weźmy za przykład przygotowywanie feedbacku dla współpracowników. W wielu firmach stosowane są oceny roczne i pracownicy są proszeni o przygotowywanie opinii zwrotnych dla swoich kolegów i koleżanek. Skorzystanie z AI może być kuszące, bo szybko możemy przygotować odpowiednią ocenę, niemniej czy będzie ona szczera i czy faktycznie będzie przekazywała to, jak pracowało nam się z daną osobą, z zachowaniem odpowiedniej empatii i szacunku do współpracownika? Kiedy chcemy realizować zadania z AI, zawsze warto zadać sobie pytanie: czy osoba, która ma otrzymać efekty tej pracy, nie będzie miała nic przeciwko, gdy dowie się, że została ona wykonana przez AI, a nie przez człowieka? Aby pozostać konkurencyjnym na rynku pracy, warto aktywnie angażować się w rozwój osobisty i zawodowy — to obejmuje faktyczną naukę obsługi nowych narzędzi, poszerzanie umiejętności miękkich czy zdobywanie i zapamiętywanie konkretnych informacji. Jeśli natomiast niektóre zadania będziemy realizować bezrefleksyjnie, niewiele zapamiętamy z tej pracy i nie przełoży się na to na nasz rozwój. Przykładowo przygotowanie 50 artykułów na temat tworzenia stron internetowych nie sprawi, że staniemy się ekspertami w tej dziedzinie, jeśli nigdy nie przeprowadzimy researchu samodzielnie, nie napiszemy tych treści bez wsparcia AI, a także nie przetestujemy odpowiednich narzędzi i nie stworzymy przynajmniej kilku stron na własną rękę. Sztuczna inteligencja może sprawić, że będziemy uchodzić za eksperta w danej dziedzinie, ale bez doświadczenia i czasu poświęconego na edukację nie staniemy się prawdziwymi ekspertami. Nie zapominajmy o tym.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS