business
Rewolucja AI nie dla maego biznesu
Mae i srednie przedsiebiorstwa szukaja prostych rozwiazan ktore pomoga im zautomatyzowac czesc pracy.
Boom na sztuczną inteligencję (AI) trwa w najlepsze. Wiele firm zastanawia się, jak dobrze wykorzystać ją w biznesie, żeby nie zostać w tyle za konkurencją. Okazuje się jednak, że mikro, małe i średnie firmy wcale nie potrzebują aż tak zaawansowanych rozwiązań, jakie mogłaby im AI zaoferować. Jest też duża rozbieżność między tym, jak sztuczną inteligencję wykorzystują konsumenci, a czego naprawdę potrzebują od niej przedsiębiorcy – wynika z analizy przeprowadzonej przez platformę Mizzox na próbie 15 tys. firm. – Konsumenci chcą być częścią technologicznej rewolucji. Chętnie eksperymentują z ChatGPT czy Dall-E. Natomiast biznes potrzebuje przede wszystkim niezawodnych rozwiązań, które po prostu rozwiążą jego codzienne problemy, działając niezauważalnie w tle , bez konieczności zagłębiania się w technologiczne zawiłości i naukę ich obsługi – tłumaczy Przemysław Kot, prezes Mizzoxa. Analiza pokazuje, że 45 proc. konsumentów aktywnie eksperymentuje z narzędziami sztucznej inteligencji do pisania wiadomości mejlowych, 43 proc. korzysta z niej w celu odpowiadania na pytania finansowe, a 38 proc. planuje z jej pomocą podróże. Natomiast przedsiębiorcy skupiają się na zupełnie innych aspektach. Aż 77,6 proc. z nich wykorzystuje sztuczną inteligencję głównie do podstawowego zarządzania dokumentami. – Przedsiębiorcy, wybierając technologiczne rozwiązania, nie kierują się potrzebą innowacji, tylko pragnieniem uporządkowania codziennego chaosu. Nasi klienci nie pytają na przykład o zaawansowane algorytmy czy uczenie maszynowe, tylko o to, jak szybko znaleźć fakturę sprzed trzech miesięcy bez konieczności przeszukiwania setek folderów – mówi Przemysław Kot. Sztuczna inteligencja wspiera też mikro, małe i średnie firmy w takich obszarach jak zarządzanie kalendarzem (27,9 proc.), przepływ pracy (26,7 proc.), dysk (23,3 proc.), płatności (20,2 proc.), zadania (18,8 proc.) i komunikacja (5,1 proc.). Zdaniem prezesa Mizzoxa paradoksalnie to właśnie najprostsze rozwiązania w zakresie AI przynoszą firmom najlepsze rezultaty. Jak wynika z badań, podmioty, które korzystają z podstawowych funkcji automatyzacji, oszczędzają nawet 20 proc. czasu już w pierwszym miesiącu użytkowania – bez konieczności przechodzenia skomplikowanych szkoleń czy zmiany swoich procesów. Dlatego też rewolucja AI w biznesie może nie być tak spektakularna, jak się powszechnie sądzi. – Będzie cicha, efektywna i praktycznie niezauważalna. Choć z pomocą sztucznej inteligencji powstał już cały ekosystem skomplikowanych rozwiązań, to przedsiębiorcy nie chcą się uczyć nowych technologii, tyko wolą, żeby to technologia nauczyła się ich biznesu. Takie podejście będzie kształtować przyszłość rozwiązań dla MŚP. W efekcie zamiast spektakularnych innowacji rynek będzie zmierzał w kierunku dyskretnych, działających w tle systemów automatyzacji – podsumowuje Przemysław Kot.
PREV NEWSJakie problemy pietrza sie na rynku pracy
NEXT NEWSNN i Lux Med chca namieszac na rynku polis zdrowotnych
Raport blisko poowa Polakow kupuje online kilka razy w miesiacu
48 proc. badanych kupuje online kilka razy w miesiacu a prawie 15 proc. nawet kilka razy w tygodniu - wynika z raportu Doswiadczenia e-commerce. Dodano ze ponad jedna trzecia Polakow aczy zakupy stacjonarne i online aby znalezc jak najlepsze promocje i kupony rabatowe.
Miedz tanieje drugi miesiac z rzedu
Choc w piatek cena miedzi rosnie to zmierza do zakonczenia miesiaca duzym spadkiem informuje Reuters.
Akcje InPostu znow beda na GPW
Akcje wasciciela sieci paczkomatow wejda na GlobalConnect rynek prowadzony przez warszawska giede. Pojawi sie na nim takze piec innych duzo bardziej znanych firm.
Inflacja w Japonii przyspiesza rosna szanse na podwyzke stop
Najnowsze dane potwierdziy zdynamizowanie sie presji inflacyjnej w japonskiej gospodarce co zwieksza prawdopodobienstwo ponownego zaostrzenia polityki monetarnej. Dane wspary nieco jena ktory ostatnio wyraznie sie osabia.
Zysk netto j.d. PlayWay w III kw. 2024 r. wzros do 457 mln z
PlayWay mia w III kw. 2024 r. 457 mln z zysku netto j.d. w porownaniu do 274 mln z rok wczesniej - podaa spoka w raporcie.
Szykuja nowy bat na palaczy. Decyzja juz 3 grudnia
W ramach inicjatywy "Pokolenie wolne od tytoniu do 2040 r." Komisja Europejska chce m.in. rozszerzenia stref wolnych od dymu. Pojawi sie pomys by zakazem palenia objac tereny na ktorych moga przebywac dzieci m.in. okolice lokali gastronomicznych. Europosowie debatowali na ten temat i chociaz poczatkowo byli przychylni to w rezultacie zalecen nie uchwalono. To jednak nie koniec.