Home/business/Rekompensaty dla klientow platformy telewizyjnej. UOKiK podja decyzje

business

Rekompensaty dla klientow platformy telewizyjnej. UOKiK podja decyzje

Klienci byego UPC otrzymaja rekompensate - zadecydowa Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentow UOKiK. Chodzi o abonentow usugi pakietu "Wiecej korzysci dla Ciebie" ktorym oferowano wiecej kanaow zwiekszano takze szybkosc internetu i automatycznie bez zgody konsumenta naliczono wyzsze opaty.

September 24, 2024 | business

korzystający z pakietu "Więcej korzyści dla Ciebie" otrzymają rekompensatę - zwrot opłat za niezamówione usługi - poinformował UOKiK w komunikacie. . Jak tłumaczy , aktywowanie jakichkolwiek świadczeń, odpłatne dodanie ich do wcześniej zawartej umowy, musi się odbyć za wyraźną i świadomą zgodą konsumentów. Z informacji UOKiK wynika, że UPC Polska, w ramach programu "Więcej korzyści dla Ciebie", u Wyższy abonament za nowe usługi (o 4 lub 8 zł w zależności od pakietu) naliczała automatycznie (pozostawiając jedynie możliwość rezygnacji z jednostronnie wprowadzonych zmian do umów na czas nieokreślony). Prezes UOKIK Tomasz Chróstny stwierdził, że zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca, ponieważ konsumenci nie wnioskowali o , nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie na działania przedsiębiorcy. Nie może on wymagać od swoich klientów, aby zgadzali się na tak istotne zmiany, których nikt z nimi nie ustalał. Jak poinformowano, UPC Polska (obecnie P4), nie będzie już pobierał abonamentu w podwyższonej wysokości wynikającej z zakwestionowanych zmian. Klienci będą mogli kontynuować umowę z wyższą wysokością abonamentu za dodatkową ilość kanałów lub zwiększoną prędkością internetu, ale tylko wtedy, gdy wyrażą na to zgodę. Ponadto (wg. UOKiK: do 9 miesięcy rozliczeniowych, maks. 72 zł). W ramach rekompensaty przedsiębiorca zaoferuje również preferencyjne warunki na internet mobilny - czytamy w komunikacie UOKiK. UOKiK poinformował także, że spółce dotyczące włączania konsumentom usług dodatkowych, na które nie udzielili wyraźnej zgody. Jak opisuje Urząd w komunikacie, klienci spółki , nie byli pytani czy chcą aktywować dodatkowe usługi ani nie wyrażali takiej zgody. Byli jedynie informowani, że antywirus o nazwie "Bezpieczny Internet" lub usługa "Music+ Premium", zapewniająca dostęp do serwisu Tidal, zostaną włączone, a także że będą mogli z jednej lub obu opcji zrezygnować po zawarciu umowy. Usługi "Bezpieczny Internet" i "Music+ Premium" po okresie darmowym były płatne i to konsumenci musieli pamiętać o ich wyłączeniu. W przeciwnym razie, do ich abonamentu doliczana była kwota 3 zł lub 9 zł za antywirus i 19,99 zł za korzystanie z serwisu muzycznego - tłumaczy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Szef UOKiK Tomasz Chróstny przypomniał, że od dawna są kierowane apele do przedsiębiorców, aby zapewniali swoim klientom rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy chcą uruchomić usługi wykraczające poza świadczenie główne i jego kwotę. "Po stronie przedsiębiorcy jest uzyskanie od konsumentów wyraźnej zgody na każdą dodatkową płatność za taką usługę, najpóźniej w chwili zawierania umowy" - konkluduje Tomasz Chróstny. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS