business
Media spoecznosciowe odgrywaja coraz wieksza role w naszych zakupowych wyborach
Media spoecznosciowe odgrywaja coraz wieksza role w procesie zakupowym - wynika z raportu Publicis Groupe CEE i GWI na temat korzystania z mediow spoecznosciowych w regionie Europy Srodkowej i Wschodniej. Najwiekszy odsetek ich uzytkownikow to pokolenie X nastepnie Millenialsi - dodano.
Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w procesie zakupowym - wynika z raportu Publicis Groupe CEE i GWI na temat korzystania z mediów społecznościowych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Największy odsetek ich użytkowników to pokolenie X, następnie Millenialsi - dodano. fot. hmorena / / Shutterstock Raport Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE wskazuje, że rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. W ocenie autorów raportu potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe. "W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Millenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia" – przekazał, cytowany w raporcie, Jason Mander z GWI. Według kluczowych wniosków z raportu w regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji. Jak wynika z danych zaprezentowanych w raporcie, procentowy wzrost liczby użytkowników platform social mediowych, z podaniem celu ich używania, wyniósł na TikToku 30 proc. (wiadomości rodzina/przyjaciele) i 22 proc. (bycie na bieżąco z informacjami/ światem), na Instagramie odpowiednio 27 proc. i 11 proc. oraz na Snapchacie odpowiednio 5 proc. i 2 proc. Jak podkreślono w raporcie, w CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Millenialsi. W ocenie autorów marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki mediom społecznościowym, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup. Jak wynika z danych zaprezentowanych w raporcie, najpopularniejszą platformą wśród osób należących do pokolenia Gen Z jest Snapchat, wśród Millenialsów Reddit, a zarówno wśród Gen X, jak i pokolenia Baby Boomers - Facebook. Dodano, że nie sposób ignorować wpływu, jaki treści wideo mają na współczesnych konsumentów, a w regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. W ocenie autorów raportu, marki chcące zaistnieć w tym obszarze powinny docierać do odbiorców na platformach zarówno z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści, a marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści, które inspirują docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek. Według informacji przekazanych w raporcie aż 86 proc. konsumentów w Europie Środkowo-Wschodniej używa platform Facebook/Messenger, aby śledzić/znajdować informacje o produktach i markach. W przypadku Instagrama jest to 50 proc. konsumentów, a TikToka - 44 proc. "Media społecznościowe przeniknęły do każdej dziedziny życia w regionie – od tego, w jaki sposób konsumenci odkrywają produkty, po sposób, w jaki zdobywają informacje. Dane potwierdzają, że marketerzy muszą nadążać za tempem zmian, tworząc treści, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców w CEE" - oceniła, cytowana w raporcie, Maria Tudor z Publicis Groupe CEE. Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii. (PAP) agg/ malk/ Źródło: PAP
PREV NEWSOstatni wielki rosyjski bank panstwowy zostanie odciety od zachodnich rynkow
NEXT NEWSPolske czeka boom w magazynach energii. Beda zmiany dla prosumentow
To warto wiedziec przed sesja na GPW 18 XI 2024
Dziesiec rzeczy ktore warto wiedziec przed rozpoczeciem sesji na GPW. Informacje ze spoek analizy i rekomendacje.
Oto plan rzadu na ceny energii i mieszkania. Berek zdradza szczegoy
Utrzymanie mrozenia cen energii i wypracowanie wsparcia w nabyciu mieszkania na wasnosc to najwazniejsze decyzje jakie ma podjac rzad - powiedzia szef Komitetu Staego rzadu Maciej Berek w wywiadzie dla money.pl.
"Chciaabym aby Trump mia racje". Ekspertka o pokoju w Ukrainie
Na Ukrainie nie bedzie mozliwy pokoj wprowadzany przy pomocy uproszczonych rozwiazan. Na zozone sytuacje nalezy odpowiadac w zozony sposob wskazaa w rozmowie z PAP Simona Merlo wykadowczyni Uniwersytetu Roma Tre zajmujaca sie tematyka ukrainska.
Rosnie liczba ofiar smiertelnych rosyjskiego ataku na Sumy. Kilkadziesiat osob rannych
Do 11 wzrosa liczba ofiar smiertelnych niedzielnego rosyjskiego ataku rakietowego na blok mieszkalny w Sumach na ponocnym wschodzie Ukrainy. W poniedziaek rano wadze poinformoway o 84 rannych w tym 11 dzieci. Wczesniej przekazywano doniesienia o 10 osobach zabitych i ponad 50 poszkodowanych.
Grupa Azoty podpisze list intencyjny z PGZ Mesko i ARP w sprawie produkcji materiaow wybuchowych
Grupa Azoty podpisze list intencyjny z PGZ Mesko i ARP w sprawie produkcji materiaow wybuchowych - poinformowao Ministerstwo Obrony Narodowej.
Zbliza sie przedawnienie dugow z 2022 r. szacowanych na 122 mld z
Patnosci z faktur wystawionych w 2022 roku przedawnia sie pod koniec biezacego roku obliczenie ich acznej wartosci jest trudne ale szacuje sie ze acznie to ok. 122 mld z - ocenia Kaczmarski Inkasso. Z badania na zlecenie firmy wynika ze problem z nieterminowymi patnosciami ma poowa MSP.