Home/business/Gigant motoryzacyjny planuje zwolnienia. Prace straci 500 osob

business

Gigant motoryzacyjny planuje zwolnienia. Prace straci 500 osob

Spowolnieniesprzedazy i rygorystyczne unijne regulacje dotyczace emisji spalin to gownepowody dla ktorych grupa motoryzacyjna Stellantis wprowadza w fabryce wGliwicach dwuzmianowy tryb pracy. W zwiazku z tym zwolnionych zostanie prawiepo tysiaca pracownikow.

September 25, 2024 | business

Spowolnieniesprzedaży i rygorystyczne unijne regulacje dotyczące emisji spalin to głównepowody, dla których grupa motoryzacyjna Stellantis wprowadza w fabryce wGliwicach dwuzmianowy tryb pracy. W związku z tym zwolnionych zostanie prawiepół tysiąca pracowników. fot. Stellantis / / Stellantis Jak podał portal Wnp.pl, zarząd gliwickiej fabryki Stellantis postanowił wprowadzić dwuzmianowysystem pracy. Wynika to z ograniczonej sprzedaży nowych samochodów na rynkach europejskich. Zmiany wejdą w życie już od 30 wrześniabr., a co za tym idzie, zwolnionychzostanie około 500 pracowników. Według Agnieszki Brani, rzeczniczki Stellantis Polska,cytowanej przez Wnp.pl, obecna sytuacjawynika z cyklicznego spowolnienia sprzedaży na rynkach. Na tę decyzjęmiały wpływ również rygorystyczneregulacje wprowadzone przez Unię Europejską dotyczące klimatu i emisji spalinprzez samochody. Kłopoty nie tylko w polskiej fabryce Okazuje się, że koncern Stellantis ma problemy nie tylko wPolsce. Główne związki zawodowe pracowników branży metalowej we Włoszechwezwały lokalnych dostawców do przeprowadzenia jednodniowego strajku 18października br. Chcą zaprotestować przeciwkozmniejszeniu produkcji samochodów we włoskich zakładach. Jak szacujeStellantis, w tym roku we Włoszech zostanie wyprodukowanych nieco ponad 500tys. samochodów, podczas gdy rok temu to było 751 tys. sztuk. Branża motoryzacyjna na zakręcie? To nie pierwsze zwolnienia w polskiej branży motoryzacyjnejw ostatnim czasie. W ubiegłym roku 1500osób straciło pracę w zamykanych zakładach Volvo weWrocławiu oraz 700osób w Scanii w Słupsku . W pierwszym przypadku koncernzrezygnował z dalszej produkcji w Polsce ze względu na zmianę modelubiznesowego i koncentrację działalności na produkcji podwozi. Z kolei kłopotyScanii wynikały ze spadku liczb zamówień na nowe autobusy. Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS