Home/business/Amerykanska klasa srednia tnie wydatki. Stac ja na coraz mniej

business

Amerykanska klasa srednia tnie wydatki. Stac ja na coraz mniej

Chociaz inflacja spada wielu Amerykanow wciaz probuje zaoszczedzic pieniadze. Konsumentow obciazaja m.in. wysokie koszty posiadania domu i mniejsze podwyzki pac. Ludzie ograniczaja wydatki na podroze ubezpieczenie samochodu ubrania i remonty

September 29, 2024 | business

W 2022 r. żywność pochłonęła większą część rozporządzalnego dochodu amerykańskich konsumentów niż przez ponad 30 lat. Według sondażu Numerator i badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Przemysłu Spożywczego wiele osób szukało kreatywnych sposobów, aby wydawać mniej w sklepie spożywczym. Chociaż wzrost cen żywności i innych wydatków znacznie spowolnił w ciągu ostatnich dwóch lat, malejące oszczędności z czasów COVID, mniejsze podwyżki płac w pracy i wciąż wysokie koszty posiadania domu, opieki nad dziećmi i emerytury nadal motywują konsumentów do oszczędzania pieniędzy. — — powiedział Ted Rossman, starszy analityk branżowy w Bankrate. Jednak to, gdzie konsumenci decydują się wydawać swoje pieniądze, a gdzie ich nie wydają, ciągle się zmienia. W 2022 r., pomimo rosnących cen w całej gospodarce, wielu Amerykanów zdecydowało, że warto wydać pieniądze na doświadczenia i wycieczki, ponieważ złagodzono ograniczenia związane z pandemią. W ostatnich miesiącach kilka firm z branży turystycznej wskazało jednak na osłabienie popytu na podróże wśród Amerykanów, szczególnie wśród konsumentów o niższych dochodach. Z pewnością Amerykanie, zwłaszcza ci o wysokich dochodach, nadal wydają duże kwoty. Ponadto istnieją pewne wydatki, takie jak artykuły spożywcze, w przypadku których kupujący nadal szukają sposobów na obejście podwyższonych cen. Oto jak kształtuje się ta zmiana w wydatkach. Podróże Chociaż w ostatnich latach wielu Amerykanów wyjechało na wakacje, istnieją dowody na to, że branża turystyczna nieco zwalnia. Badanie Deloitte przeprowadzone na grupie ponad 4000 Amerykanów w marcu i kwietniu wykazało, że przeciętny podróżnik planował w miesiącach letnich odbyć średnio 2,3 podróży, w porównaniu do 3,1 w 2023 r. Ponadto analiza Bank America opublikowana w maju wykazała, że spadły średnie wydatki na podróże na gospodarstwo domowe w USA. Kilka firm z branży turystycznej, w tym Airbnb, Hyatt, Marriott, Wyndham, Expedia i Hilton, podczas publikacji wyników za drugi kwartał stwierdziło, że spodziewają się osłabienia popytu na podróże w nadchodzących miesiącach. Nie wszyscy Amerykanie ograniczyli jednak swoje wydatki na podróże. Bogatsi konsumenci nie przestają wydawać pieniędzy. — Wydali wszystkie te pieniądze. Teraz pożyczają więcej — powiedział Chris Nassetta, CEO Hilton. — Mają więc mniej dostępnych dochodów do dyspozycji i możliwości robienia czegokolwiek, w tym podróżowania — dodał. W sierpniu Disney poinformował o "umiarkowanym popycie konsumenckim" w swoich parkach rozrywki. — Konsumenci o niższych dochodach odczuwają pewien ciężar — powiedział w sierpniu Hugh Johnston, dyrektor finansowy Disneya. Odzież Jak wynika z opublikowanej w sierpniu analizy Bank of America, presja finansowa skłoniła wielu Amerykanów do kupowania tańszej odzieży. W lipcu współczynnik ten wyniósł 30 proc. W raporcie stwierdzono, że wśród grup demograficznych, które w ciągu ostatniego roku przesunęły się bardziej w kierunku taniej odzieży, znalazły się osoby z pokolenia Z i milenialsi. "Pokolenie Z i milenialsi wydają więcej na artykuły pierwszej potrzeby, ponieważ starzeją się i podejmują więcej zobowiązań finansowych, a tym samym zostaje im mniej na wydatki opcjonalne" — czytamy w raporcie. "A młodsze pokolenia nadal preferują doświadczenia, takie jak podróże i restauracje, co pozostawia jeszcze mniej w ich budżecie na towary luksusowe, takie jak odzież" — dodano. Ubezpieczenie samochodu Według Biura Statystyki Pracy w ciągu ostatniego roku koszt ubezpieczenia samochodu wzrósł o 16,5 proc. Zgodnie z danymi biura, jedynie jajka oraz mrożone niegazowane soki i napoje odnotowały większy wzrost rok do roku. Stawki ubezpieczenia samochodu są praktycznie najwyższe od dziesięcioleci. Jak donosił w lipcu "The Wall Street Journal", powołując się na Insurance Research Council, wysokie koszty ubezpieczenia samochodu skłoniły większą liczbę amerykańskich kierowców do rezygnacji z polisy. Ponadto dane z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą J.D. Power wskazały, że trend ten utrzymywał się w pierwszej połowie tego roku. Chociaż jazda bez ubezpieczenia jest nielegalna w prawie każdym stanie USA, Rezygnacja z polisy samochodu nie jest jedynym sposobem, w jaki kierowcy próbują obniżyć koszty ubezpieczenia. W badaniu J.D. Power przeprowadzonym wśród ponad 10 tys. Amerykanów ubezpieczających samochody w okresie od marca 2023 r. do stycznia 49 proc. respondentów stwierdziło, że w ciągu ostatniego roku poszukiwało nowej polisy. Wśród tych, którzy szukali, 29 proc. stwierdziło, że zmieniło ubezpieczyciela. — Po kilku ostatnich latach stałego wzrostu składek na ubezpieczenie komunikacyjne, klienci aktywnie szukają lepszej oferty — powiedział Stephen Crewdson, starszy dyrektor ds. analiz ubezpieczeniowo-biznesowych w J.D. Power. Remonty domów Wygląda na to, że niektórzy Amerykanie wstrzymują się z projektami związanymi z ulepszaniem domu lub majsterkowaniem, aby zaoszczędzić pieniądze. Sprzedaż sieci sklepów Lowe's spadła o ponad 5 proc. w drugim kwartale w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, a firma poinformowała, że spodziewa się, że jej przychody ze sprzedaży spadną łącznie nawet o 4 proc. w 2024 r. — — powiedział Marvin Ellison, CEO Lowe's, podczas spotkania dot. wyników finansowych za drugi kwartał. Również firma Home Depot poinformowała, że spodziewa się, że jego całoroczna sprzedaż w tych samych sklepach spadnie nawet o 4 proc. w 2024 r. — To po prostu kwestia odraczania zakupów przez naszych klientów, którzy mają środki na wydatki — powiedział w sierpniu Bloombergowi Richard McPhail, dyrektor finansowy Home Depot.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS